Genel Bilgi
Kod | SYB101 |
Ad | Spor Bilimine Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Spor ve bilimin tanımı sporun bilimsel olarak gelişim süreçlerinin incelenmesinin sağlanması ve sporun diğer bilim dallarıyla olan ilişkisinin incelenmesi.
Dersin İçeriği
Sporun tanımı, Sporun bilim olma süreci, spor eğitimi, spor psikolojisi, spor ve tıp, spor sosyolojisi, spor felsefesi konularında bilgi vermek
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mirzeoğlu, N. (2003). Spor bilimlerine giriş. Bağırgan Yayınevi, Ankara. YILMAZ, E. (Ed.). (2020). Spor Bilimlerinde Temel Kavramlar. Akademisyen Kitabevi. İnal, A. N. (2003). Beden eğitimi ve spor bilimi. Nobel Yayın Dağıtım. Heper, E. (2012). Spor bilimlerine giriş. Eşkişehir: Açık Öğretim Fakültesi Yayını, 1.
Notlar
Talimciler, A. (2006). Ideolojik bir meşrulaştirma araci olarak spor ve spor bilimleri. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri, 1(2), 35-40.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
ÖÇ02 | Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
ÖÇ03 | Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar |
ÖÇ04 | Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
ÖÇ06 | Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | İlgili kaynakların öğrencilerle paylaşılması | |
2 | Spor Bilimlerinin Felsefe Temelleri | Literatür tarama | |
3 | Sporun Bilimsel Temelleri | Literatür tarama | |
4 | Spor Bilimlerinin Eğitimsel Temelleri | Literatür tarama | |
5 | Beden Eğitimi ve Spor | Literatür tarama | |
6 | Spor Psikoloji, spor Sosyolojisinin çalışma konuları | Literatür tarama | |
7 | Spor Bilimlerinde Meslek Alanları | Literatür tarama | |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | |
9 | Spor Yönetimi | Literatür tarama | |
10 | Spor Organizasyonları | Literatür tarama | |
11 | Spor Ahlakı ve Fair Play | Literatür tarama | |
12 | Sporda şiddet | Literatür tarama | |
13 | Spor ve olimpizm | Literatür tarama | |
14 | Sprorun Küreselleşmesi | Literatür tarama | |
15 | Genel tekrar | Literatür tarama | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazrılık |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |