Genel Bilgi
| Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ | 
| SPOR YÖNETİCİLİĞİ PR. | |
| Kod | YBS141 | 
| Ad | Fotoğrafçılık | 
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 1. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 3 AKTS | 
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | S Seçmeli | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | İBRAHİM ARSLANTÜRK | 
| Dersin Öğretim Elemanı | İBRAHİM ARSLANTÜRK
                                                    (Güz)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.) | 
Dersin Amacı / Hedefi
Sosyal , sanatsal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir.
Dersin İçeriği
Fotoğrafın tanımı, fotoğraf makinesi ile pratik çalışmalar, slayt gösterileri ve uygulama gezileri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Temel Fotoğraf Bilgileri/Ali Fazıl
Notlar
Yayımlanmamış Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Fotoğrafın Tarihi hakkında bilgi sahibi olur | 
| ÖÇ02 | Fotoğrafın Tarihi hakkında bilgi sahibi olur | 
| ÖÇ03 | Fotoğraf Makinalarının Yapısını öğrenme ve çalışma prensiplerini anlar | 
| ÖÇ04 | Fotoğraf Makinalarını sınıflandırır | 
| ÖÇ05 | ISO - Diyafram - Enstantanenin ne olduğunu öğrenir ve fotoğrafta bunları kullanabilir | 
| ÖÇ06 | Uygulama Çekimi ile pratik olarak bilgileri kullanır | 
| ÖÇ07 | uygulamada çekilen fotoğrafların yorumlar doğru ve yanlışlarını tespit eder | 
| ÖÇ08 | |
| ÖÇ09 | ISO - Diyafram - Enstantanenin ne olduğunu öğrenir ve fotoğrafta bunları kullanır | 
| ÖÇ10 | kamera objektiflerin tanır ve uygun objektifi tespit eder | 
| ÖÇ11 | Alan Derinliğini fotoğrafta kullanır fotoğraflara derinlik hissi verir | 
| ÖÇ12 | Fotoğrafta Kompozisyon kurallarını bilir ve çekimlerde kullanır | 
| ÖÇ13 | Farklı fotoğraf çekim tekniklerini öğrenir ve uygular | 
| ÖÇ14 | Uygulama Çekimi ile pratik olarak bilgileri kullanır | 
| ÖÇ15 | uygulamada çekilen fotoğrafların yorumlar doğru ve yanlışlarını tespit edebilir | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Fotoğrafın Tarihi, Kamera Obscura | Ders Slaytlarının Hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 2 | Fotoğrafın Tarihi, Kamera Obscura | Ders Slaytlarının Hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 3 | Fotoğraf Makinalarının Yapısı | Ders Slaytlarının Hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri | 
| 4 | Fotoğraf Makinalarının Sınıflandırılması | Ders Slaytlarının Hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri | 
| 5 | ISO - Diyafram - Enstantane | Ders Slaytlarının Hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma | 
| 6 | Uygulama Çekimi | fotoğraf çekim alanına gitmek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma | 
| 7 | Foto kritik | Uygulamada Çekilen Fotoğrafların İzlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma | 
| 8 | Ara Sınav | Sınav Sorularının Hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo | 
| 9 | ISO - Diyafram - Enstantane | Ders Slaytlarının Hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma | 
| 10 | objektifler | Ders Slaytlarının Hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri | 
| 11 | Alan Derinliği | Ders Slaytlarının Hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri | 
| 12 | Fotoğrafta Kompozisyon | Ders Slaytlarının Hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri | 
| 13 | Fotoğraf Çekim Teknikleri | Ders Slaytlarının Hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma | 
| 14 | Uygulama Çekimi | fotoğraf çekim alanına gitmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma | 
| 15 | Foto kritik | Uygulamada Çekilen Fotoğrafların İzlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri | 
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Sorularının Hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım | 
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Sorularının Hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım | 
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||