Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | BMS406 |
| Ad | Tıbbi Cihazların Kalibrasyonu |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUTLU AVCI |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tıbbi cihazların kalibrasyonlarının öğrenilmesi ve deneylerle tecrübe edilmesi.
Dersin İçeriği
Tıbbi cihazların kalibrasyonlarının yapılması ve test edilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
S. V. Gupta, Measurement Uncertainties: Physical Parameters and Calibration of Instruments, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2012, ISBN: 3642209882,9783642209888
Notlar
Castrup H.T. et al., Metrology - Calibration and Measurement Processes Guidelines, NASA reference publication 1342, 1994.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Tıbbi cihaz kalibrasyonunu bilir |
| ÖÇ02 | Tıbbi cihaz kalibrasyonu yapabilir |
| ÖÇ03 | Tıbbi cihazların doğru ölçümlemesini bilir |
| ÖÇ04 | Tıbbi cihazların doğru çalışması için gerekli ortam şartlarını bilir |
| ÖÇ05 | Kalibrasyon referanslarını ifade edebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 5 |
| PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 4 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 5 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 3 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | 4 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | 3 |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | 2 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Tıbbi cihazların elektriksel güvenliği | Kitaplardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 2 | Sfigmomanometrenin testi ve kalibrasyonu | Kitaplardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 3 | ECG cihazlarının kalibrasyonu ve testi | Kitaplardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
| 4 | Hastabaşı monitör kalibrasyonu ve testi 1 | Kitaplardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 5 | Hastabaşı monitör kalibrasyonu ve testi 2 | Kitaplardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 6 | Defibrilatör ve ICD kalibrasyon ve testi | Kitaplardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
| 7 | ECMO cihazı kalibrasyon ve testi | Kitaplardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 8 | Ara Sınav | Konuların tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Elektrocerrahi birimlerin kalibrasyonu ve testi 1 | Kitaplardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 10 | Elektrocerrahi birimlerin kalibrasyonu ve testi 2 | Kitaplardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 11 | İnfüzyon pompalarının ve perfüzatörlerin kalibrasyonu ve testi | Kitaplardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
| 12 | Ventilatör ve anestezi buharlaştırıcılarının kalibrasyonu ve testi 1 | Kitaplardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 13 | Ventilatör ve anestezi buharlaştırıcılarının kalibrasyonu ve testi 2 | Kitaplardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
| 14 | ;Otoklav ve fırınların kalibrasyonu ve testi | Kitaplardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
| 15 | Klinik muayene cihazlarının kalibrasyonu ve testi | Kitaplardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||