Genel Bilgi
Kod | UIN102 |
Ad | İngilizce II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MARZİYE ÖZLEM GEZEREL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ELA GÜRSOY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, öğrencilerin basit bir dil kullanarak özgeçmişi ve yakın çevresi hakkında bilgi verebilmelerine, anlık gereksinimlerini karşılayabilmelerine, bildiği, alışılmış konularda doğrudan bilgi alışverişinde bulunarak basit düzeyde iletişim kurabilmelerine, kişisel, aile, alışveriş, iş ve yakın çevre ile ilgili konularda çok sık kullanılan temel deyimleri ve cümleleri kullanabilmelerine zemin hazırlayacaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Ders notları ve sözlük
Kaynaklar
İngilizce 2 ( Ders Notları )
Notlar
Videolar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Basit bir dille öz geçmişi ve yakın çevresi hakkında bilgi verebilecek. |
ÖÇ02 | Kişisel, aile, gibi gündelik konularda bilgi alışverişinde bulunabilecek. |
ÖÇ03 | Basit, kısa okuma parçalarını yorumlayıp soruları yanıtlayabilecek. |
ÖÇ04 | Kişisel yaşamı, özgeçmişi gibi konularda basit kısa yazılar yazabilecek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri ile ilişkili temel, bilimsel kavramları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Donanım yapılarını ve bu donanım yapılarını meydana getiren elektronik devre elemanlarının görev ve işlevlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri alanındaki temel kavramları ve Ofis programlarını ve çeşitli paket programları kullanır | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri yazılım dillerini ve yardımcı programları ile algoritmalar geliştirerek uygulama ve çözme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımı yapılarıyla ilgili temel kavramları açıklar, basit yazılım kurulumları ve çeşitli donanım konfigürasyonları yapar, | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel düzeyde veri tabanı sistemlerini ve veri tabanı programlarını tasarlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | internet sayfalarında arayüz tasarlamada kullanılan basit grafik ve animasyon programlarını temel düzeyde kullanır | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağ sistemlerini, çeşitlerini açıklar, tasarlar ve basit kurulum örnekleri yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet teknolojilerini bilir kullanır ve sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli bilgisayar programlama dillerini (Delphi, Visual Basic, C++ vb.) bilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütüp sonuçlandırır | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki yeni teknolojileri algılar ve kullanır | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşları ile paylaşır, bu bilgileri diğer kişilere açıkça anlatır | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gereklilik, zorunluluk, tavsiye, rica kalıpları | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
2 | Gereklilik, zorunluluk, tavsiye, rica kalıplarının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
3 | Eşitlik, farklılık anlamında karşılaştırma yapılarının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
4 | Geniş zaman Wh- soruları; yetenek anlamında 'can' | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
5 | Geniş zaman kipi; soru yapıları, zaman zarfları | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
6 | Şimdiki zaman yapısının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
7 | Geçmiş zaman;olumlu ve olumsuz ve soru yapıları, zaman zarfları | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Gelecek zaman kiplerinin olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
10 | Gelecek zaman ile Wh- soruları | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
11 | Yer bildiren zarflar | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | Geçmiş zaman; düzenli düzensiz fiiler | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
13 | Geçmiş zaman ; düzensiz filler, soru yapıları, zaman zarfları | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
14 | Geçmiş zamanın hikayesinin olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
15 | Tercih anlamlı kalıpların olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı | Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |