Genel Bilgi
Kod | ENM112 |
Ad | Yüksek Matematik 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ ARSLAN ÖZKURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ALİ ARSLAN ÖZKURT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türev ve integralin uygulamaları hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
L'hopital kuralı ve Taylor Formülü, Belirsiz integral, Belirli İntegral ve uygulamaları, Alan ve Hacim hesapları, Çok katlı integraller
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul Yoktur
Kaynaklar
http://matematik.cu.edu.tr/Dersler/MT132/MT132.htm
Notlar
Analize Giriş Cilt II ; Fikri Akdeniz, Yusuf Ünlü, Doğan Dönmez
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler L'hopital kuralı ve Taylor Formülünü uygulayabilir. |
ÖÇ02 | Öğrenciler belirsiz integrali hesaplayabilir. |
ÖÇ03 | Öğrenciler Belirli İntegrali hesaplayabilir ve uygulamalarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Öğrenciler integral yardımıyla alan ve hacim hesaplayabilir. |
ÖÇ05 | Öğrenciler çok katlı integralleri hesaplayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | L'hopital kuralı ve Taylor Formülü | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
2 | Belirsiz integrale giriş | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Temel integral alma kuralları | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Trigonometrik integrallar | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Bazı özel formdaki fonksiyonların integralleri | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Cebirsel fonksiyonların integralleri | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Belirli integrale giriş | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Problem çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Belirli integrallerle ilgili temel teoremler | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Belirli integralin uygulamaları | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Alan hesaplamaları | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
12 | Hacim hesaplamaları | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Çok katlı integraller | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Çok katlı integrallarin uygulamaları | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Genel tekrar | Problem çözme | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Problem çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Problem çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
AKTS | 5 AKTS |