Genel Bilgi
Kod | ENS259 |
Ad | Endüstride Bilişim Teknolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. OLCAY KALAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. OLCAY KALAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere bilgi yönetiminin önemini ve endüstride kullanılan bilişim teknolojilerinin içeriğini kavratmaktır. Ayrıca karar verme ve sorun çözmede kullanacakları -Uzman sistemler, Karar destek sistemleri, veri madenciliği, ERP yazılımları, Lojistik bilişim sistemleri, veritabanları, e-ticaret, İnternet- gibi çözümlerin içeriği, amacı, uygulamaya geçiş için gerekenler derste işlenmektedir. Öğrencilerin bilgisayar becerilerinin artırılması ve bilişimde yeni eğilimleri takip edebilmeyi aşılamak da dersin diğer amaçlarındandır.
Dersin İçeriği
Bilişimde temel kavramlar (Bilişim, bilişim tarihi, vb.), Bilgisayar donanımının temel özellikleri ve çevre birimleri, Bilgisayar yazılımlarınını temel özellikleri ve çeşitleri, Bilişim sistemleri piramidinde Veri İşleme sistemi, Bilişim sistemleri piramidinde Uzman Sistemler ve Yapay Zeka, Bilişim sistemleri piramidinde Karar Destek SistemleriVeri ve Veritabanı yönetim sistemleri, Veri İletim Sistemi, İnternet ve Elektronik Ticaret, Veri Madenciliği ve Lojistik Bilişim Sistemleri,Veri Madenciliği ve Lojistik Bilişim Sistemleri, Kurumsal kaynak planlama yazılımı (ERP) ve İş zekası.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yüregir, O. H. (2001). Bilişimde sistem analizi ve tasarımı. Nobel Kitabevi.
Notlar
Yüregir, O. H. (2001). Bilişimde sistem analizi ve tasarımı. Nobel Kitabevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilişim terimlerine hakim olmak |
ÖÇ02 | Bilgisayar becerilerini artırmak (MS-Ofis) |
ÖÇ03 | İşletmeye ve soruna özel Bilişim Teknolojisi çözümünü sunabilmek |
ÖÇ04 | Fizibilite çalışması yaparak uygun teknolojiyi seçmek |
ÖÇ05 | İnternette araştırma yapabilme becerileri kazandırmak |
ÖÇ06 | Süreli yayınları okuma alışkanlığı edindirerek teknoloji izleme refleksi edindirmek, |
ÖÇ07 | Takım ruhu oluşturmak ve liderlik vasıflarını geliştirmek için proje yapmak |
ÖÇ08 | Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı, tanışma temel kavramlar (Bilişim, bilişim tarihi, vb.) | Ders kitabı ve elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Bilgisayar donanımının temel özellikleri ve çevre birimleri | Ders kitabı ve elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Bilgisayar yazılımlarınını temel özellikleri ve çeşitleri | Ders kitabı ve elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Bilişim sistemleri piramidinde Veri İşleme sistemi | Ders kitabı ve elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Bilişim sistemleri piramidindeYönetim Bilişim Sistemleri | Ders kitabı ve elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Bilişim sistemleri piramidinde Uzman Sistemler ve Yapay Zeka | Ders kitabı ve elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Bilişim sistemleri piramidinde Karar Destek Sistemleri- MS Excel ile basit KDS uygulaması | Ders kitabı ve elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Veri ve Veritabanı yönetim sistemleri- MS Access | Ders kitabı ve elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
10 | Veri İletim Sistemi | Ders kitabı ve elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | İnternet ve Elektronik Ticaret | Ders kitabı ve elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Veri Madenciliği | Ders kitabı ve elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
13 | Lojistik Bilişim Sistemleri | Ders kitabı ve elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
14 | Kurumsal kaynak planlama yazılımı (ERP) ve İş zekası | Ders kitabı ve elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Bilişimde sorunlar ve bilişimin kritik başarı faktörleri | Ders kitabı ve elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |