Genel Bilgi
Kod | ENM256 |
Ad | İnsan Kaynakları Yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Müfide NARLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Müfide NARLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Organizasyonlarda değişmekte olan insana bakış açısı doğrultusunda gelişen insan kaynakları sistemlerinin ve bu konudaki uygulamaların anlaşılmasını sağlamak, bu alandaki yeni bilgi ve yaklaşımları tanıtmak.
Dersin İçeriği
İnsan kaynakları yönetimi sisteminin organizasyonlarda kullanımı ve uygulanması için gerekli temel bilgilerin sağlanması ve bunların uygulama örneklerinin araştırılması. Örnek projeler hazırlanması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Garry Dessler, İnsan Kaynakları Yönetimi, Palme Yayınevi
Notlar
ders slaytları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsan kaynağının önemini kavrar. |
ÖÇ02 | İnsan kaynağının gelişimi için izlenmesi gereken yol hakkında gerekli bilgilere sahip olur. |
ÖÇ03 | İnsan kaynakları yönetimi uygulama sürecinin aşamalarını bilir ve organizasyondaki diğer birimlerle koordinasyonunu sağlar. |
ÖÇ04 | İnsan kaynakları yönetiminden stratejik bir faaliyet olarak yararlanabilir. |
ÖÇ05 | İnsan kaynakları yöneticisinin temel görev ve sorumluluklarını bilir. |
ÖÇ06 | Endüstri mühendisliği uygulamalarında İKY nin temel fonksiyonlarını kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnsan kaynakları yönetiminin tanımı, kapsamı ve önemi | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Personel yönetiminden insan kaynakları yönetimine geçiş | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İnsan kaynakları yönetiminde temel ilkeler | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Stratejik yönetim ve stratejik insan kaynakları yönetimi | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İnsan kaynakları planlaması | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İş analizleri ve iş tanımları | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap |
7 | İşgören bulma ve seçme süreci | Ders kitabı, örnek olay araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap |
8 | İşgören seçme sürecinde CV değerlendirme ve mülakat | Ders kitabı, örnek olay araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, Gösteri |
9 | Ara sınav | Tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Performans değerlemesi | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Oryantasyon ve eğitim | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap |
12 | İş değerlemesi ve ücret yönetimi | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kariyer yönetimi ve kariyer geliştirme | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İşgören sağlığı ve iş güvenliği | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Endüstri ilişkileri | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | İnsan kaynakları yönetiminde iyileştirme konuları | Ders kitabı, online araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |