Genel Bilgi
Kod | ENS351 |
Ad | Girişimcilik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. IRFAN MACIT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. IRFAN MACIT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Girişimcilikle ilgili kavramların anlatılması ve girişimcide bulunması gereken becerilerin öğrencilere kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği
Girişimcilik nedir, Girişimci kimdir.Farklı girişimcilik örnekleri, Şirket kurma ve başlatmanın temel noktaları, İş modeli oluşturmak, Planlama ve organizasyon, Girişim yönetimi, Takım oluşturma, Projelendirme, Şirket kurarken dikkat edilmesi gereken temel noktalar, Temel yasal işlemler ve yükümlülükler, Sermaye şirketleri ve şahıs şirketlerinin benzer ve farklı yanları, İş süreçlerinin dizaynı ile verimliliğin arttırılması, Modellemeler
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul Yok
Kaynaklar
Girişimcilik Gazanfer Erbaşlar Nobel Yayın 2018
Notlar
Ders sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimcilik nedir, girişimci kimdir. Tanımlayabilir. |
ÖÇ02 | Şirket nasıl kurulur, iş modeli nasıl oluşturulur, uygulamaları için gerekli teknikleri uygulayabilir. |
ÖÇ03 | Girişimcilik planlama ve organizasyonu nasıl yapılır açıklayabilir. |
ÖÇ04 | Girişim faaliyetlerinde temel yasal işlemler ve yükümlülükleri açıklayabilir. |
ÖÇ05 | İş süreçlerinin dizaynı ile verimliliğin arttırılması hakkında bilgi sahibidir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Dersin tanıtımı ve işleniş hakkında bilgiler. | Hazırlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkiyede Girişimcilik, Girişimciliğin Gelişimi | Okuma parçası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Girişimci Düşüncenin Temelleri, Girişimcilik Süreci | Anlatım, soru-cevap,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Girişimcinin İşlevleri. | Anlatım, soru-cevap,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Girişimciliği etkileyen faktörler | Anlatım, soru-cevap,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Fikri Mülkiyet, Marka, Patent, Telif | Anlatım, sorucevap,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | İş Planı ve Pazarlama Planı Hazırlama | Anlatım, soru-cevap,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | İş Planı ve Üretim Planı Hazırlama -1 | Anlatım, soru-cevap,tartışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
10 | İş Planı ve Yönetim Planı Hazırlama -2 | Anlatım, soru-cevap,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | İş Planı ve Yönetim Planı Hazırlama -3 | Anlatım, soru-cevap,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | İş Planı ve Yönetim Planı Hazırlama -4 | Anlatım, soru-cevap,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | İş Planı ve Finans Planı Hazırlama -1 | Anlatım, soru-cevap,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | İş Planı ve Finans Planı Hazırlama -2 | Anlatım, soru-cevap,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | İş Planı ve Finans Planı Hazırlama -3 | Anlatım, soru-cevap,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |