Genel Bilgi
Kod | ENS301 |
Ad | Üretim Sistemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. OLCAY KALAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. OLCAY KALAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, üretim sistemlerinin tanımlanması, sistem analiz ve tasarım kavramlarının üretimdeki uygulamalarının ele alınması ve modern yönetim yaklaşımları hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Ürün, Üretim, Üretim sistemleri, Üretim sistemlerinin sınıflandırılması, üretim sistemlerinin tasarımı ve analizi, yalın üretim, yeni ürün geliştirme, bilgisayar destekli tasarım, bilgisayar destekli üretim, üretimde yeni yaklaşımlar, üretim sistemlerinde tesis yerleşimi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Obi, Samuel C., 2013. Introduction to Manufacturing Systems, Author House. Curry, Guy L., and Feldman R. M., 2014, Manufacturing Systems Modelling and Analysis, Springer. Erozan, İ., 2019. Geleneksel ve Modern Üretim Sistemleri, Gazi Kitabevi. Top, A., 2001. Üretim Sistemleri Analiz, Planlama ve Kontrolü, Alfa Yayınları.
Notlar
Obi, Samuel C., 2013. Introduction to Manufacturing Systems, Author House. Curry, Guy L., and Feldman R. M., 2014, Manufacturing Systems Modelling and Analysis, Springer. Erozan, İ., 2019. Geleneksel ve Modern Üretim Sistemleri, Gazi Kitabevi. Top, A., 2001. Üretim Sistemleri Analiz, Planlama ve Kontrolü, Alfa Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ürün, üretim ve üretim sistemleri kavramlarını açıklayabilir. |
ÖÇ02 | Üretim sistemlerinin firmanın işletme stratejileri içerisindeki rolünü tanımlayabilir. |
ÖÇ03 | Üretim sistemlerinin çeşitlerini listeleyebilir, özelliklerini açıklayabilir. |
ÖÇ04 | Üretim sistemlerini tasarlayabilir ve analiz edebilir. |
ÖÇ05 | Üretim sistem ve stratejilerinin işletme verimliliği üzerine etkisini açıklayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ürün, Üretim ve Üretim sistemleri kavramları | Makale ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Rekabet ve Üretim Stratejisi | Makale ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Üretim Sistemlerinin Sınıflandırılması | Makale ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Üretim Sistemlerinin Tasarımı | Makale ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Üretim Sistemlerinin Analizi | Makale ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Verimliliğe Giriş | Makale ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Verimlilik analizi ve hesaplama yöntemleri | Makale ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Makale ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Yeni Ürün Geliştirme | Makale ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kalite Yönetimi | Makale ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Kalite İyileştirme Araçları | Makale ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Yeni yönetim yaklaşımları-6 sigma | Makale ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Yeni yönetim yaklaşımları-Yalın üretime giriş | Makale ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Yeni yönetim yaklaşımları-Yalın üretim teknikleri | Makale ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Üretim Sistemlerinde Tesis Yerleşimi | Makale ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Makale ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Makale ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |