Genel Bilgi
Kod | ENM306 |
Ad | Malzeme ve Stok Yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Üretim ve hizmet sektörlerinde karşılaşılan stok problemlerini ortaya çıkarma ve bu problemlere matematiksel modelleme ve malzeme stok yönetimi yaklaşımlarıyla optimum çözümler türetme yeteneği kazandırmak
Dersin İçeriği
Malzeme ve stok çeşitlerinin tanımlanması, stok maliyetlerinin tanımlanması, ekonomik sipariş mdelinin kurulması ve optimum sipariş miktarı formülünün türetilmesi, stok plolitikaları, malzeme ihtiyaç planlama.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Envanter çeşitlerini tanıma yeteneği kazanmak |
ÖÇ02 | Envanter maliyetlerini çıkarma |
ÖÇ03 | Sipariş büyüklüğü, tekrar sipariş verme noktası ve emniyet stok büyüklüklerini tanımlama |
ÖÇ04 | Ekonomik sipariş modelini kurma ve çözüm türetme |
ÖÇ05 | Envanter problem çeşitleri |
ÖÇ06 | Envanter politikaları |
ÖÇ07 | Öğrendiğini ölme ve değerlendirme |
ÖÇ08 | Sürekli kontrol Yöntemi |
ÖÇ09 | Periyodik kontrol Yöntemi |
ÖÇ10 | Miktar iskontolu model |
ÖÇ11 | (s,S) modelleri kurabilme ve çözüm türetebilme yeteneği |
ÖÇ12 | Envanter yönetiminde performans kriterleri ve değerlendirmesi |
ÖÇ13 | Malzeme ihtiyaç planlama |
ÖÇ14 | Malzeme ihtiyaç planlama |
ÖÇ15 | Malzeme stok yöntemlerini uygulama yeteneği kazanma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Envanter çeşitleri | Üretimde kullanılan envanter çeşitlerini araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Örnek Olay, Problem Çözme |
2 | Envanter maliyetleri | Envanter maliyetlerini araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sipariş büyüklüğü, tekrar sipariş verme noktası ve emniyet stok büyüklüklerini tanımlama | Konuyla ilgili kitaplardan bilgi edinmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ekonomik sipariş modelini kurma ve çözüm türetme | Örnek uygulamaları araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Envanter problem çeşitleri | Uygulamaları araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Envanter politikaları | Konuyla ilgili kitaplardan bilgi edinmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sürekli kontrol Yöntemi | Örnek uygulamalar yapmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Verilen konuları tekrar etmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Periyodik kontrol Yöntemi | Konuyla ilgili kitaplardan bilgi edinmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Miktar iskontolu model | Örnek uygulamaları araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | (s,S) modelleri | Örnek uygulamaları araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Envanter yönetiminde performans kriterleri ve değerlendirmesi | Uygulama örneklerini araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Malzeme ihtiyaç planlama | Konuyla ilgili kitaplardan bilgi edinmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Malzeme ihtiyaç planlama | Örnek uygulamaları araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Stok yönetimi tekniklerini endüstride uygualama | Örnek uygulamaları araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Verilen konuları tekrar etmek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Verilen konuları tekrar etmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |