Genel Bilgi
Kod | ENM464 |
Ad | Endüstride Uygulamalı Mühendislik Eğitimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-40 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 30 AKTS |
Yerel Kredi | 20 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.) |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RIZVAN EROL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin öğrenimlerinin son dönemini işletmede çalışarak geçirmeleri esasına dayanan bir derstir. Bu ders, üniversitede alınan teorik bilgilerin işletme ortamında pratikle desteklenmesi, mesleki formasyon kazandırılması, işletme deneyimi kazandırılması, mezuniyet sonrası istihdamın kolaylaştırılması, üniversite-sanayi işbirliğinin geliştirilmesi, işletmeye gelecekte kalifiye eleman sağlanması ve işletmelere insan kaynağı yaratmak amacıyla mühendis adaylarını izleme ve değerlendirme fırsatı sunulmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Şirket oryantasyon ve tanıma, örgüt analizi, imalat ve hizmet süreçleri, satış, dağıtım ve ambar operasyonları, üretim planlama ve kontrol süreci, bilgi sistemleri, insan kaynakları uygulamaları, ürün/hizmet tasarım süreci
Dersin Ön Koşulu
Alt yarıyıllardan devam zorunluluğu dersi olmaması
Kaynaklar
Herhangi bir spesifik ders notu veya kitabı bulunmamaktadır.
Notlar
Herhangi bir spesifik ders notu veya kitabı bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üniversitede alınan teorik bilgilerin işletme ortamında uygulamak |
ÖÇ02 | İşletme deneyimi kazanmak |
ÖÇ03 | İşletmelerdeki temel süreçleri analiz etmek ve iyileştirmek |
ÖÇ04 | Problem çözme tekniklerini uygulamak |
ÖÇ05 | Veri toplama tekniklerini uygulamak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşletme oryantasyon ve tanıma | İşletme hakkında internet ve yaınlardan bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Örgüt Analizi | İlgili işletme çalışanları görüşme ve bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Üretim ve hizmet süreçlerinin analizi | İlgili işletme çalışanları görüşme ve bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Satış, sevkiyat ve ambar operasyonları I | İlgili işletme çalışanları görüşme ve bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Satış, sevkiyat ve ambar operasyonları II | İlgili işletme çalışanları görüşme ve bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Danışman şirket ziyareti ve öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi I | Ara rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
7 | Üretim planlama ve kontrol sürecinin analizi | İlgili işletme çalışanları görüşme ve bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Ara rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Bilgi sistemlerinin analizi | İlgili işletme çalışanları görüşme ve bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Danışman şirket ziyareti ve öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi II | Ara rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
11 | Satın alma süreçlerinin incelenesi | İlgili işletme çalışanları görüşme ve bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kalite yönetim sistemi uygulamalarının incelenmesi | İlgili işletme çalışanları görüşme ve bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | İnsan kaynakları | İlgili işletme çalışanları görüşme ve bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Ürün/hizmet tasarımı ve geliştirme süreci | İlgili işletme çalışanları görüşme ve bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Danışman şirket ziyareti ve öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi III | Ara rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Uygulama Eğitim Raporunun sunulması | Uygulama Eğitim Raporunun hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final raporunun sözlü sunumu | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 40 | 560 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 60 | 60 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 3 | 20 | 60 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 742 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 29,68 | ||
AKTS | 30 AKTS |