Genel Bilgi
Kod | IMZ105 |
Ad | İnşaat Mühendisliğine Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BAKİ BAĞRIAÇIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BAKİ BAĞRIAÇIK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İnşaat mühendisliği mesleğinin önemi, farklı disiplinlerinin ve etik kurallarının tanıtılması.
Dersin İçeriği
İnşaat mühendisliği programının tanıtılması, İnşaat mühendisliğinin ana dalları. İnşaat mühendisliğinde problem çözme boyut ve birimler. İnşaat mühendisliğinin tarihçesi. Mühendislik etiği Rapor ve sunum hazırlanması.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
YAPI BİLGİSİ cilt -1-2-3 MEB yayınevi yazar: DOÇ. DR. HAYDAR TAYMAZ, OYMAEL,S., 2003. Yapı Bilgisi 1-2-3. MEB Yayınları, İstanbul
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnşaat mühendisliği mesleğinin önemini ifade edebilmek |
ÖÇ02 | İnşaat mühendisliği mesleğinin tarihçesini açıklayabilmek |
ÖÇ03 | İnşaat mühendisliğinde değişik taşıyıcı sistem ve malzemeleri ifade edebilmek |
ÖÇ04 | İnşaat mühendisliği programının tanıtılması, İnşaat mühendisliğinin ana dallarını açıklamak |
ÖÇ05 | Mühendislik etiği hakkında bilgi edinebilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnşaat mühendisliği programının tanıtılması, İnşaat mühendisliğinin ana dalları | Bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İnşaat mühendisliğinin tarihçesi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çeşitli mühendislik ve mimarlık yapılarının tanıtımı ve taşıma güçleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mühendislik etiği | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Mühendislik etiği için uygulama dersi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İnşaat mühendisliğinde sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir malzemeler | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Rapor ve sunum hazırlanması | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Önceki ders tekrarları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Bina ve Köprüler | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hidrolik ve çevre mühendisliği için uygulama dersi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ulaştırma mühendisliği | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ulaştırma mühendisliği için uygulama dersi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Geoteknik mühendisliği | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Geoteknik mühendisliği için uygulama dersi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Çevre mühendisliği ve atık su arıtma için uygulama dersi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki ders tekrarları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki ders tekrarları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |