Genel Bilgi
Kod | IMZ102 |
Ad | Matematik 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İntegral Kavramı ve bu kavramın mühendislikte uygulamalarının öğretilmesi
Dersin İçeriği
Yüksek Matematik konuları, bunların Mühendislik Uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. STEWART, J., Kalkülüs Diferansiyel ve İntegral Hesap Kavram ve Kapsam. Türkiye Bilimler Akademisi, Ankara, 990 s.
Notlar
Calculus kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler dizilerin ve serilerin yakınsaklığını ve kuvvet serilerinin yakınsaklık aralığını bulacaktır. |
ÖÇ02 | Öğrenciler üç boyutlu uzayda ve düzlemde vektör cebrini kullanma ve düzlem ,doğru denklemlerini yazma becerisi kazanacaktır. |
ÖÇ03 | Öğrenciler çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik kavramlarını anlama, kısmi türev hesaplama becerisi kazanacaktır. |
ÖÇ04 | Öğrenciler teğet düzlem, yönlü türev ve gradyen bulma; ekstremum problemlerini ikinci türev testi ile çözme becerisi kazanacaktır. |
ÖÇ05 | Öğrenciler İki katlı integralleri çözme, alan ve hacim hesabında iki katlı integralleri kullanacaktır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Diferansiyel, Ters Türev, Belirsiz İntegral, Belirsiz İntegralin Özellikleri | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İntegral Teknikleri, Basit Elemanlara Ayırma, Değişken Dönüşümü, Kısmi İntegral Yöntemi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bazı Trigonometrik İfadelerin İntegralleri, Bazı Trigonometrik İfadelerle Değişken Dönüşümü, Bazı Köklü İfadelerin İntegralleri | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Rasyonel Fonksiyonların İntegrali, Basit Kesirlere Ayırma Yöntemi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Belirli İntegral, Riemann Toplamı, Belirli İntegralin Hesabı, Bir Eğri Altındaki Alanın Hesabı | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Belirli İntegralin Bazı Özellikleri, Parçalı Sürekli Fonksiyonların Belirli İntegrali | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Belirli İntegralde Değişken Dönüşümü, Belirli İntegralde Kısmi İntegral Yöntemi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Belirli İntegral ile Alan Hesabı, İki Eğri Arasında Kalan Alanların Hesabı | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Arasınav | Ders Notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
11 | Hacim Hesabı, Dönel Cisimlerin Hacimleri, Dönel Cisim Olmayan Bazı Cisimlerin Hacmi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ortalama Değer Teoremi, Eğri Uzunluğunun Hesabı, Dönel Cisimlerin Yüzey Alanı | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Üç Boyutlu Koordinat Sistemi, Çok Değişkenli Fonksiyonlar, İki Değişkenli Fonksiyonlar | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kısmi Türevler, Yüksek Mertebeden Kısmi Türevler, Toplam Diferansiyel, Bileşik Fonksiyonların Türevi, Kapalı Fonksiyonların Türevi | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İki Katlı İntegral, İki Katlı İntegralin Hesabı, İki Katlı İntegralin Özellikleri, İki Katlı İntegral ile Alan Hesabı | Ders Notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |