Genel Bilgi
Kod | IMZ205 |
Ad | Dinamik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HACİ MURAT ARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HACİ MURAT ARSLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İnşaat Mühendisliği Bölümü öğrencilerine mühendislik mekaniği temel bilgilerini vermek, mühendislik problemlerini mekanik ilkeleri çerçevesinde çözme becerisi kazandırmak
Dersin İçeriği
Temel parçacık ve kütle dinamiği bilgisi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları Dinamik (Beer and Jonston) Engineering mechanics-dynamics(Meriam and Kraige) Dinamik (Mehmet Bakioğlu)
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mekanik düşünme yeteneğini kazanır. |
ÖÇ02 | İleri mekaniğe hazırlanır. Deprem mühendisliğine hazırlanır. |
ÖÇ03 | İleri mekaniğe hazırlanır. Deprem mühendisliğine hazırlanır. |
ÖÇ04 | parçacıkların dinamik davranışı öğrenilir |
ÖÇ05 | rijit cisimlerinn dinamik davranışı öğrenilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Maddesel noktaların kinematiği | Yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Maddesel noktaların kinematiği | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Maddesel noktaların kinetiği Kütle Kuvvet ivme | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Maddesel noktaların kinetiği Kütle Kuvvet ivme | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Maddesel noktaların kinetiği iş ve enerji | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Maddesel noktaların kinetiği impulse momentum | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Maddesel noktaların kinetiği impulse momentum | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Önceki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Rijit cisimlerin kinematiği | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Rijit cisimlerin kinematiği | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Rijit cisimlerin kinetiği Kütle Kuvvet ivme | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Rijit cisimlerin kinetiği Kütle Kuvvet ivme | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Rijit cisimlerin kinetiği iş ve enerji | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Rijit cisimlerin kinetiği impulse momentum | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Rijit cisimlerin kinetiği impulse momentum | Önceki konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |