IMZ207 Mukavemet 1

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMZ207
Ad Mukavemet 1
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BEYTULLAH TEMEL
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. BEYTULLAH TEMEL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Şekil değiştirebilen katı cisimlerin mekanik özelliklerinin tanıtılması, bu tip cisimlerin birbirileri ile etkileşiminin incelenerek boyutlandırılması.

Dersin İçeriği

Genel Bilgiler:Mukavemetin tanımı, ilkeleri ve konuları. Cisimlerin mekanik özellikleri. Kesit tesirleri: Düzlemsel ve üç boyutlu taşıyıcı sistemler. Normal Kuvvet Hali: Eksenel yük etkisindeki izostatik taşıyıcı sistemlerin analiz ve tasarımı. Eksenel yük etkisindeki hiperstatik taşıyıcı sistemlerin analiz ve tasarımı. Sıcaklık değişiminin izostatik ve hiperstatik taşıyıcı sistemlere etkisinin incelenmesi Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: Tek Eksenli Gerime Durumu. İki ve Üç Eksenli Gerilme Durumu. Tek ve İki Eksenli Şekil Değiştirme Durumu. Üç Eksenli Şekil Değiştirme Durumu, Genel Bünye Denklemleri Kırılma Hipotezleri: En Büyük Normal Gerilme ve En Büyük Kayma Gerilmesi Hipotezleri Basit Burulma Hali: Dairesel kesitli çubukların burulması. Gerilme dağılımı, boyutlandırma

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Cisimlerin Mukavemeti, Talha EKMEKYAPAR ve Mustafa ÖZAKÇA Mukavemet Cilt I-II, Mehmet OMURTAG Cisimlerin Mukavemeti Cilt I-II, Mehmet BAKİOĞLU Cisimlerin Mukavemeti, Mustafa İNAN

Notlar

Slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Basit mukavemet halleri etkisi altında taşıyıcı sistem elemanlarında oluşan gerilmeleri hesaplayabilir.
ÖÇ02 Taşıyıcı sistem elemanlarında oluşan gerilmeleri hesaplayabilir.
ÖÇ03 Taşıyıcı sistem elemanlarında oluşan şekil değiştirmeleri hesaplayabilir.
ÖÇ04 Kırılma hipotezlerini öğrenir
ÖÇ05 Burulmadan dolayı oluşan gerilme hesabını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel Bilgiler:Mukavemetin tanımı, ilkelerive konuları. Cisimlerin mekanik özellikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İç Kuvvetler: Düzlemsel taşıyıcı sistemler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kesit tesirleri: Düzlemsel taşıyıcı sistemler (devam) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 kesit tesirleri: Üç boyutlu taşıyıcı sistemler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Normal Kuvvet Hali: Eksenel yük etkisindeki izostatik taşıyıcı sistemlerin analiz ve tasarımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Eksenel yük etkisindeki hiperstatik taşıyıcı sistemlerin analiz ve tasarımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sıcaklık değişiminin izostatik ve hiperstatik taşıyıcı sistemlere etkisinin incelenmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: Tek Eksenli Gerime Durumu Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: İki ve Üç Eksenli Gerilme Durumu Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: Tek ve İki Eksenli Şekil Değiştirme Durumu Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: Üç Eksenli Şekil Değiştirme Durumu, Genel Bünye Denklemleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kırılma Hipotezleri: En Büyük Normal Gerilme ve En Büyük Kayma Gerilmesi Hipotezleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Basit Burulma Hali: Dairesel kesitli çubukların burulması. Gerilme dağılımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Dairesel kesitli çubukların burulması. Gerilme dağılımı, boyutlandırma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 29.11.2022 01:07