Genel Bilgi
Kod | IMZ207 |
Ad | Mukavemet 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BEYTULLAH TEMEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BEYTULLAH TEMEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Şekil değiştirebilen katı cisimlerin mekanik özelliklerinin tanıtılması, bu tip cisimlerin birbirileri ile etkileşiminin incelenerek boyutlandırılması.
Dersin İçeriği
Genel Bilgiler:Mukavemetin tanımı, ilkeleri ve konuları. Cisimlerin mekanik özellikleri. Kesit tesirleri: Düzlemsel ve üç boyutlu taşıyıcı sistemler. Normal Kuvvet Hali: Eksenel yük etkisindeki izostatik taşıyıcı sistemlerin analiz ve tasarımı. Eksenel yük etkisindeki hiperstatik taşıyıcı sistemlerin analiz ve tasarımı. Sıcaklık değişiminin izostatik ve hiperstatik taşıyıcı sistemlere etkisinin incelenmesi Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: Tek Eksenli Gerime Durumu. İki ve Üç Eksenli Gerilme Durumu. Tek ve İki Eksenli Şekil Değiştirme Durumu. Üç Eksenli Şekil Değiştirme Durumu, Genel Bünye Denklemleri Kırılma Hipotezleri: En Büyük Normal Gerilme ve En Büyük Kayma Gerilmesi Hipotezleri Basit Burulma Hali: Dairesel kesitli çubukların burulması. Gerilme dağılımı, boyutlandırma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Cisimlerin Mukavemeti, Talha EKMEKYAPAR ve Mustafa ÖZAKÇA Mukavemet Cilt I-II, Mehmet OMURTAG Cisimlerin Mukavemeti Cilt I-II, Mehmet BAKİOĞLU Cisimlerin Mukavemeti, Mustafa İNAN
Notlar
Slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Basit mukavemet halleri etkisi altında taşıyıcı sistem elemanlarında oluşan gerilmeleri hesaplayabilir. |
ÖÇ02 | Taşıyıcı sistem elemanlarında oluşan gerilmeleri hesaplayabilir. |
ÖÇ03 | Taşıyıcı sistem elemanlarında oluşan şekil değiştirmeleri hesaplayabilir. |
ÖÇ04 | Kırılma hipotezlerini öğrenir |
ÖÇ05 | Burulmadan dolayı oluşan gerilme hesabını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Bilgiler:Mukavemetin tanımı, ilkelerive konuları. Cisimlerin mekanik özellikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İç Kuvvetler: Düzlemsel taşıyıcı sistemler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kesit tesirleri: Düzlemsel taşıyıcı sistemler (devam) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | kesit tesirleri: Üç boyutlu taşıyıcı sistemler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Normal Kuvvet Hali: Eksenel yük etkisindeki izostatik taşıyıcı sistemlerin analiz ve tasarımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Eksenel yük etkisindeki hiperstatik taşıyıcı sistemlerin analiz ve tasarımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sıcaklık değişiminin izostatik ve hiperstatik taşıyıcı sistemlere etkisinin incelenmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: Tek Eksenli Gerime Durumu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: İki ve Üç Eksenli Gerilme Durumu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: Tek ve İki Eksenli Şekil Değiştirme Durumu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Gerilme ve Şekil Değiştirme Analizi: Üç Eksenli Şekil Değiştirme Durumu, Genel Bünye Denklemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kırılma Hipotezleri: En Büyük Normal Gerilme ve En Büyük Kayma Gerilmesi Hipotezleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Basit Burulma Hali: Dairesel kesitli çubukların burulması. Gerilme dağılımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dairesel kesitli çubukların burulması. Gerilme dağılımı, boyutlandırma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |