Genel Bilgi
Kod | IMZ303 |
Ad | Betonarme 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İSMAİL HAKKI ÇAĞATAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İSMAİL HAKKI ÇAĞATAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Betonarme taşıyıcı sistemlerinin ve yapı elemanlarının tasarımı ve hesap ilkelerinini öğretilmesi
Dersin İçeriği
Beton ve Betonarme, Betonarme davranışı ve hesap için temel ilkeler, Yapı güvenliği, Eksenel kuvvet etkisi altındaki elemanlar, Basit eğilme etkisi altındaki elemanların taşıma gücü, Bileşik eğilme ve eksenel basınç altındaki elemanların taşıma gücü, Eğik eğilme ve eksenel basınç taşıyan elemanların taşıma gücü
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Betonarme, Uğur Ersoy, Güney Özcebe
Notlar
Betonarme Yapılar, Zekai Celep Örnek Problemlerle Betonarme, Cengiz Dündar, Serkan Tokgöz, A. Kamil Tanrıkulu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beton ve betonarmenin tarihçesini öğrenir. |
ÖÇ02 | Betonun gerilme deformasyon ilişkisini öğrenir. |
ÖÇ03 | Betonarme bir yapının oluşturulmasında izlenen adımları öğrenir. |
ÖÇ04 | Betonarme yapılarda yapı güvenliğinin sağlanmasını öğrenir. |
ÖÇ05 | Kolon türlerini ve hesap esaslarını öğrenir. |
ÖÇ06 | Kirişlerin hesap esaslarını öğrenir. |
ÖÇ07 | Basit eğilme etkisindeki elemanların taşıma gücü hesabını öğrenir |
ÖÇ08 | Değişik geometriye sahip kirişlerin taşıma gücü hesabını öğrenir |
ÖÇ09 | Çift donatılı dikdörtgen kesitli kirişlerin taşıma gücü hesabını öğrenir |
ÖÇ10 | Karşılıklı etki diyagramı tayini ve özelliklerini öğrenir |
ÖÇ11 | Kolonlar için yaklaşık hesaplama yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ12 | Kolonların boyutlandırılmasını öğrenir |
ÖÇ13 | Narin kolon tasarımı öğrenir |
ÖÇ14 | Betonarme elamanların davranışını yorumlama becerisi kazanabilecek. |
ÖÇ15 | Basit eğilme ve bileşik eğilmeye ilişkin bağıntıları çıkarabilecek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Beton ve betonarmenin tarihçesi, betonu oluşturan malzemeler ve özellikleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Betonun gerilme deformasyon ilişkisi ve matematiksel modeller, inşaat çeliği | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Betonarme davranışı ve hesap için temel ilkeler, betonarme davranışı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yapı güvenliği kavramı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Eksenel basınç altındaki elemanlar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Basit eğilme etkisindeki elemanların taşıma gücü, Basit donatılı dikdörtgen kesitli kirişler, çift donatılı dikdörtgen kesitler | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tablalı kesitler, değişik geometriye sahip kesitler, kesit hesabı, detaylandırma | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bileşik eğilme-eksenel basınç ve eğilme altındaki elemanların taşıma gücü | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Karşılıklı etki diyagramı tayini ve özellikleri, iki yüzü donatılı simetrik kesitler | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ara donatılı kesitler, dikdörtgen olmayan kesitlerin taşıma gücü | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Eğik eğilme ve eksenel basınç taşıyan elemanların taşıma gücü | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yaklaşık yöntemler, Boyutlandırma ve donatı hesabı, kolon taşıma gücü abakları | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Narinlik etkisi, hesap yöntemi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Narin kolon tasarımı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |