Genel Bilgi
Kod | IMZ304 |
Ad | Betonarme 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İSMAİL HAKKI ÇAĞATAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İSMAİL HAKKI ÇAĞATAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Betonarme taşıyıcı sistemlerinin ve yapı elemanlarının tasarımı ve hesap ilkelerinini öğretilmesi
Dersin İçeriği
Kesme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü, Betonarme Yapılarda ve Yapı Elemanlarında Burulma, Betonarme Temeller, Döşemeler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Betonarme, Uğur Ersoy, Güney Özcebe
Notlar
Betonarme Yapılar, Zekai Celep Örnek Problemlerle Betonarme, Cengiz Dündar, Serkan Tokgöz, A. Kamil Tanrıkulu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kesme etkisindeki elemanların taşıma gücü hesabını öğrenir |
ÖÇ02 | Deprem yönetmeliğine göre kirişlerin kesme güvenliğini öğrenir. |
ÖÇ03 | Deprem yönetmeliğine göre kolonların kesme güvenliğini öğrenir. |
ÖÇ04 | Deprem yönetmeliğine göre perdelerin kesme güvenliğini öğrenir. |
ÖÇ05 | TDY 2007'ye göre taşıyıcı sistem seçiminin geliştirilmesi |
ÖÇ06 | Betonarme plaklarda zımbalama etkisini öğrenir. |
ÖÇ07 | Betonarme elemanlarda burulma hesabını öğrenir. |
ÖÇ08 | Temel sistemleri ve genel özellikleri |
ÖÇ09 | Temel sistemlerinin tasarlanabilmesi |
ÖÇ10 | Betonarme döşemeler ve genel özelliklerini öğrenme |
ÖÇ11 | Betonarme döşemelerin tasarlanabilmesi |
ÖÇ12 | Yapı sistemlerinin çözümü için gerekli bilgi birikiminin sağlanması |
ÖÇ13 | Mühendislik uygulamalarında taşıyıcı elemanlar etki eden yüklerin eleman davranışına etkileri, bu etkileri yorumlayabilme yetisinin kazanılması. |
ÖÇ14 | Yük etkileri altında taşıyıcı sistem elemanlarında oluşan kesit tesirlerinin hesaplayabilmek, taşıma gücünü belirleyebilme ve yorumlayabilme yetisinin kazanılması. |
ÖÇ15 | Yapıların deprem davranışının betonarme olarak yorumlanması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kesme etkisindeki elemanları taşıma gücü | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kesme donatısı bulunmayan elemanların davranışı, kesme donatılı elemanlar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Deprem Yönetmeliğine göre kiriş kolon ve perdelerin kesme hesabı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Zımbalama dayanımı, kısa konsollar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Betonarme yapılarda ve yapı elemanlarında burulma | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Basit burulma, burulma ve eğilme, burulma eğilme ve kesme | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Burulma momentinin saptanması, betonarmede burulma hesabı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Betonarme temeller | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Zeminle ilgili varsayımlar, Duvar altı temelleri, Tekli kolon temelleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Birleşik kolon temelleri, sürekli kolon temelleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Radye temeller | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Betonarme döşemeler | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Plak döşemelerin elastik davranışı, tek doğrultuda çalışan plak ve dişli döşeme | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Çift doğrultuda çalışan kirişli plak döşemeler, kirişsiz plak döşemeler | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |