Genel Bilgi
Kod | IMS423 |
Ad | Öngerilimeli Betona Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İSMAİL HAKKI ÇAĞATAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders içeriğinde belirtilen konuların öğrenilmesi.
Dersin İçeriği
Genel bilgiler, basit izostatik sistemlerin sabit yüklere göre hesabı, kesit zorlarının hesabı, kesit zorları diyagramlarının çizilmesi, hareketli yüklere göre hesap, tesir çizgileri, ara mafsallı karma izostatik sistemlerin incelenmesi, izostatik sistemlerde yerdeğiştirme ve şekildeğiştirme hesapları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Lin, T. Y. ve Burns, N. D., Design of Prestressed Concrete Structures, John Wiley and Sons, Inc, New York, 1981, 646 pp.
Notlar
Prof. Dr. İsmail Hakkı Çağatay, Öngerilmeli Beton Kirişlerin Optimum Tasarımı, Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 1996.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel kavram, kuram ve prensiplerine hakim olma |
ÖÇ02 | Köprü tasarımı hakkında bilgilenir. |
ÖÇ03 | Öngerilmeli beton öğrenme |
ÖÇ04 | Mühendislik problemini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi |
ÖÇ05 | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma özelliği. |
ÖÇ06 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu yapabilme becerisi. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öngerilimeli Beton ders müfredatı | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Öngerilimeli Beton | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Öngerilmeli beton çeşitleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Öngerilmeli beton tasarım 1 | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Öngerilmeli beton tasarım 2 | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Öngerilmeli betonda kayıplar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kirişler | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kompozit kesitler | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sürekli kirişler | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kesme kuvveti | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kolonlar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Optimizasyon | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Örnekler | Lecture note | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Örnekler 1 | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |