Genel Bilgi
Kod | IMS406 |
Ad | Çelik Yapı Tasarımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BEYTULLAH TEMEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BEYTULLAH TEMEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; 1) yapısal çelik malzemesine ait temel bilgileri tanımlayabilecektir, 2) yük durumu verili birleşim detaylarının tasarımını yapabilecektir, 3) çekme çubuklarının ve bu tip elemanlarda yapılan ek detayları
Dersin İçeriği
Çelik Yapılar dersi öğrencilere; Çelik Yapı elemanlarının davranışını anlamalarını, çelik yapı elemanlarının ve birleşimlerin emniyet gerilmeleri yöntemine göre tasarımını öğrenmelerini amaçlamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çelik Yapılar1 I, Tevfik Seno Arda; Ahşap ve Çelik Yapı Elemanları, Yalman Odabaşı; Çelik Yapılar, Hilmi Deren, Erdoğan Uzgider, Filiz Piroğlu, Ö. Çağlayan; Çelik Yapılar, A. Zafer Öztürk
Notlar
SAP2000 PAKET PROGRAMI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yapısal çelik malzemesine ait temel bilgileri öğrenecekler. |
ÖÇ02 | Çelik çatı sistem elemanlarını tanıma. |
ÖÇ03 | Çelik yapı elemanlarına etkiyen yüklerin tanımlanması |
ÖÇ04 | çelik yapıların elemanlarının tasarım yüklerini hesaplayabilecektir |
ÖÇ05 | Çelik yapılarda kullanılan birleşimlerin sınıflandırılması |
ÖÇ06 | çelik yapılar yönetmeliği hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ07 | Makas çekme çubuklarının tasarımı |
ÖÇ08 | Makas basınç çubuklarının tasarımı |
ÖÇ09 | Makas düğüm noktası detay hesapları |
ÖÇ10 | Makas düğüm noktası detay çizimleri |
ÖÇ11 | Çelik kolonlarının hesabı |
ÖÇ12 | Temellerde ankraj hesabı |
ÖÇ13 | çelik yapıların tasarımını yapabilecektir. |
ÖÇ14 | Çelik yapı elemanlarının hesap sonuçlarının raporlanması |
ÖÇ15 | Çelik yapı elemanlarının hesap sonuçları dikkate alınarak çizim üretilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yapısal çelik malzemesine ait temel bilgileri | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kafes kirişleri tanıma ve sınıflama | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çelik çatı sistemleri ve bileşenleri | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Çelik çatı sistemleri için uygulanacak yükler | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Çelik çatı sistemleri için uygulanacak yük birleşimleri | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çelik çatı sistemlerinin SAP2000 ile analiz ve tasarımı | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Eksenel basınç ve eğilme etkisindeki kolonların hesabı | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mafsallı Kolon Ayakları | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ankastre Kolon Ayakları | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kolon mesnetlerinin bağlantı tasarımı | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Düğümlerin birleşim detay hesapları | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Düğüm tasarımları ve çizimleri | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kafes kiriş için düğüm noktası bağlantı hesapları | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kafes kiriş için düğüm noktası tasarım çizimleri | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |