Genel Bilgi
Kod | IMS438 |
Ad | Zeminlerin İyileştirilmesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ABDULAZİM YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ABDULAZİM YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Geoteknik mühendisliğinde uygulanan zemin iyileştirme yöntemlerini öğrenmek
Dersin İçeriği
Ön yükleme, düşey drenler, dinamik kompaksiyon, enjeksiyon, jet grout, derin karışım, donatılı zemin, zemin çivileri, mikro kazıklar, toprakarme yapılar, taş kolonlar
Dersin Ön Koşulu
Zemin Mekaniği 1 ve 2
Kaynaklar
Zemin İyileştirme - Vaka Analizleri
Notlar
Yumuşak Zeminlerde Deformasyon Analizi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Geoteknik mühendisliğinde uygulanan zemin İyileştirme yöntemleri hakkında yeterli altyapıya sahip olur; bu alanlardaki toerik ve uygulamalı bilgileri öğrenir ve kullanır. |
ÖÇ02 | Geoteknik mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
ÖÇ03 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını öğrenir. |
ÖÇ04 | Zemin iyileştirme yöntemlerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Zemin iyileştirme yöntemlerine giriş | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Önyükleme ve sürşarj | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Düşey drenler | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Yüzeysel kompaksiyon | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Dinamik kompaksiyon | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Jet-grout yöntemi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Diğer enjeksiyon yöntemleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara sınav | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Taş kolonlar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Derin karışım yöntemi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Donatılı zeminler | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Toprakarme yapılar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Zemin çivileri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Zemin ankrajları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Mikro kazıklar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Vaka analizleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
17 | Final sınavı | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |