Genel Bilgi
Kod | UAI101 |
Ad | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HİDAYET KÖROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HİDAYET KÖROĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temelde Modern Türkiye'nin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sisteminin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
İnkılap kavramı Türk İnkılabına yol açan etkenler ve Osmanlı İmparatorluğu'nun çöküş sebepleri Osmanlı İmparatorluğu'nu kurtarma çabaları Fikir Akımları I. Dünya Savaşı Mustafa Kemalin Anadoluya geçişi ve Kongreler Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışı Kurtuluş Savaşı Dış politika Mudanya Ateşkesi Lozan Konferansı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Y.Ö.K.(Komisyon ), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I / 1 , Ankara, 1989 Ders Notları Can, Aydın,. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Ders Notları, Adana 2014 Önerilen Kaynaklar -ATATÜRK, Gazi Mustafa Kemal, Nutuk(Söylev), İstanbul, 1980 - Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri I-II, III., Ankara, 1989 - Atatürk'ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri IV, Ankara 1991 -Yalçın ,Durmuş vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ankara 2002
Notlar
Widmann Horst, Atatürk ve Üniversite Reformu çev. Aykut Kazancıgil, Serpil Bozkurt, Kabalcı yayınevi. Lewis Bernard, Modern Türkiye'nin Doğuşu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye'nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşacaklar yaşadıkları dönemi hazırlayan şartlar hakkında genel bilgiye sahip olur |
ÖÇ04 | Türkiye'de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olur |
ÖÇ05 | Günümüz Türkiye'sinin uluslararası sorunları ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ06 | Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyada ve Türkiye'de yoğun yetiştiriciliği yapılan tıbbi ve aromatik bitkileri tanır, bunların genel özelliklerini, iklim ve toprak istekleri ile kullanım alanlarını öğrenir. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkiler hakkında web üzerinden (Google akademik, pubmed vb.) kaynak tarayabilir, raporlama ve sunum yapabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı üretim tekniklerini öğrenir ve bu yöntemlerle bitki yetiştiriciliği yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi bitki, aromatik bitki, baharat bitkisi, keyif bitkileri, boya bitkileri hakkında bilgi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar ortamında uçucu yağ elde etmeyi, parfüm yapımını vb. öğrenir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin arazi koşullarında üretim yöntemlerini öğrenir ve hasadını gerçekleştirir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin fitoterapi, aromaterapi alanında kullanımlarını öğrenir | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemini ve kullanılan aletleri öğrenir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerin resimlerini bilgisayar ortamında düzenler, saha çalışmalarında kullandığı parametrelere ait verilerin bilgisayar ortamına girişini yapabilir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve toprak analizlerinin önemini, faydasını ve yorumlanmasını öğrenir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin biyolojileri ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ülkemizde yetişen tıbbi ve aromatik bitkilerden önemli olanların tıptaki kullanımları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretimin ekolojiye olan etkileri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoiklimsel değişkenlerin bitkisel üretim üzerine olan etkileri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üniversite kampüsünde alanı ile ilgili katılabileceği etkinlikler hakkında bilgi edinir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Staj yapacağı kurumlar ve söz konusu kurumlara yapılacak başvurular hakkında bilgi edinir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerdeki metabolik faaliyetleri ve bitkisel üretimde bitki fizyolojisinin önemini öğrenir. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi ve aromatik bitki üretiminde tohum eldesini ve tohumların genetik modifikasyonlarının öğrenir | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genetiği değiştirilmiş bitkisel ürünleri ve bunların kullanımları ile ilgili kuralları öğrenir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerin moleküler yapısı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ21 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel proteinler ve bitki kökenli vitaminler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ22 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretimde biyoteknoloji esasına dayalı üretim yöntemleri hakkında teorik bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ23 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Boya bitkilerindeki boya pigmentlerini tanır, tekstil ile boya bitkileri ilişkisini bilir, mordanlama ile renk yelpazesi oluşturur, geleneksel yöntemlerle boyama yapar. | |
PÖÇ24 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerden yağ çıkarmayı ve koku testi yapmayı bilir, kokularla nota değerlendirmesi yapar, parfüm yapmada yağları notalara göre karıştırmayı öğrenir. | |
PÖÇ25 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi aromatik bitkileri bioktif maddeleri ile korumayı, depolamayı kimyasal kalitesini muhafaza etmesini öğrenir. | |
PÖÇ26 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Soğanlı rizomlu yumrulu bitkilerin yetiştiriciliği hakkında bilgi edinir. | |
PÖÇ27 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimyasal çözelti hazırlar, kimya enstrümental analizleri yorumlar. | |
PÖÇ28 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerdeki zararlı, hastalık ve yabancı otlar ile bunlarla mücadelede kullanılan bitki koruma yöntemlerini öğrenir. | |
PÖÇ29 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal faaliyetlerde iş sağlığı ve güvenliğinin önemi ve yöntemlerini öğrenir. | |
PÖÇ30 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki büyümesi için gerekli olan mikro ve makro besin elementlerini, bunların bitkilerdeki işlevini , önemini ve miktarını öğrenir. | |
PÖÇ31 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisinin tanımı ve kapsamı ile Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini kavrar. | |
PÖÇ32 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Özellikleri (Katyonların adsorpsiyonu – Anyonların adsorpsiyonu – Toprak Asitliği, toprağın organik maddesi, toprak yapısı, toprak suyu, toprak rengi) ve toprak Oluşu (Ayrışma ve Parçalanma – Bünye (Tekstür) – Kil Mineralleri) hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ33 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce zaman cümleleri, yardımcı fiilleri, edatları öğrenir. | |
PÖÇ34 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ35 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından dilleri öğrenir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk İnkılabının Niteliği ve Önemi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Türk İnkılabını Hazırlayan nedenlere Toplu Bakış | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Osmanlı Devletinin Parçalanmasına Yol Açan Önemli Siyasi ve Askeri Gelişmeler | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Osmanlı Devletinin Parçalanması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İşgaller Karşısında Memleketin Durumu ve Mustafa Kemal'in Tutumu | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Mustafa Kemal'in Milli Mücadelenin Önderi Haline Gelmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kongreler Yolu ile Milli Teşkilatlanma | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kuvayı Milliye ve Misak-ı Milli Kararları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | TBMM'nin Açılması ve Yeni Türk Devletinin Oluşumu | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Milli Mücadelede Cepheler, Güney ve Güneydoğu, Doğu Cephesi ve Ermeni sorunu | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Milli Mücadelede Cepheler, Batı cephesi, İlk İşgaller ve Milli Ordular - Düzenli Ordunun Kuruluşu ve Milli Mücadelenin Finansal Kaynakları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sevr Anlaşması ve Türk Milleti Üzerindeki Etkisi - Milli Mücadelede Cepheler, İnönü I, İnönü II, Sakarya Savaşları ve Büyük Taarruz | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Milli Mücadelenin Siyasi Tarafı, Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaktan ilgili konulara çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaktan ilgili konulara çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |