Genel Bilgi
Kod | MTM105 |
Ad | Matematik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Aydın DİKİCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Aydın DİKİCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrenciye mesleğinde gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliği kazandırmak.
Dersin İçeriği
Cebir kavramı, Polinom kavramı ve polinomlarla işlemler, Oran ve orantı kavramları ve uygulamaları, Denklem kavramı, Eşitsizlik kavramı, Toplam sembolü, çarpım sembolü, Dizi, sonlu dizi ve sabit dizi, dizilerin eşitliği, Sayı dizilerinde dört işlemler, Aritmetik dizi, geometrik dizi, sonsuz geometrik dizi, Geometrik cisimler, Koordinat sistemleri, Konikler ,Temel trigonometri, Trigonometrik fonksiyonlar, Fonksiyonlarda temel işlemler, Fonksiyon çeşitleri ,Parabol ve grafiği.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
K.AKAY-N.AKBAŞ (2001). Yüksek Okullar İçin Matematik. Çizgi Kitabevi
Notlar
Durak, B., (2021). Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik. Nobel Akademik Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleğinde cebirsel uygulamalar yapar. |
ÖÇ02 | Mesleğinde denklemler ve eşitsizlikler ile ilgili uygulamalar yapar. |
ÖÇ03 | Mesleğinde diziler ile ilgili uygulamalar yapar. |
ÖÇ04 | Mesleğinde geometri ile ilgili uygulamalar yapar. |
ÖÇ05 | Mesleğinde trigonometri ile ilgili uygulamalar yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve makine alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine resim çizim ve tasarım kurallarını öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC ) için gerekli programları yazar. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine teknikeri olarak kendi alanında(CAD-CAM-CNC), çağın getirdiği yenilikleri takip eder. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini bilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İmalat için uygun malzemeyi seçer. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş parçaları için uygun kesici takım parametrelerini seçer. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanında temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak kullanır | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine alanında bilim ve teknolojideki yenilikleri öğrenmiş olduğu yabancı dil ile takip ederek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Makine Programı ile ilgili çalışmalarda edindiği bilgi ve becerileri meslek eteği konusundaki farkındalıkla uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde alanı ile ilgili süreci/ süreçleri planlama becerisine sahip olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Cebir kavramı | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Polinom kavramı ve polinomlarla işlemler | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Oran ve orantı kavramları ve uygulamaları | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Denklem kavramı | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Eşitsizlik kavramı | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Toplam sembolü, çarpım sembolü | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Dizi, sonlu dizi ve sabit dizi, dizilerin eşitliği, sayı dizilerinde dört işlem | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Aritmetik dizi, geometrik dizi, sonsuz geometrik toplam | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Temel geometri, çokgenler, çember ve daire | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Geometrik cisimler, koordinat sistemleri, konikler | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Temel trigonometri | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Trigonometrik fonksiyonlar | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Fonksiyonlarda temel işlemler, fonksiyon çeşitleri | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Parabol ve grafiği | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notlarını gözden geçirmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |