Genel Bilgi
Kod | ZTP101 |
Ad | Botanik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı birinci sınıf öğrencilerine temel botanik bilgisini ve kullanım alanlarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Botanik ve botaniğin alt dalları, bitkiler ve hayvanlar arasındaki farklar, bitkilerin kimyasal bileşikleri; bitki hücrelerinin yapısı, şekli, görevleri; bitkisel dokular, primer ve sekonder meristemler; sürekli dokular, koruyucu doku, temel doku, destek doku, iletim dokusu, salgı dokusu; vejetatif organlar, kök, gövde, yaprak; generatif organlar, çiçek, meyve, tohum; büyük bitki grupları; bitkilerde büyüme, gelişme ve hareket olayları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Notlar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Canlılar dünyasını, ve Botanik bilimlerini sınıflandırır. |
ÖÇ02 | Bitkilerin kimyasal yapısını oluşturan bileşiklerin özelliklerini ve fonksiyonlarını kavrar. |
ÖÇ03 | Prokaryotik ve ökaryotik hücrelerin genel farklarını açıklar. |
ÖÇ04 | Hücre organellerini ve fonksiyonlerını kavrar. |
ÖÇ05 | Bitkisel dokuların yapısını ve fonksiyonlarını kavrar. |
ÖÇ06 | Bitkisel organların anatomik ve morfolojik özelliklerini açıklar. |
ÖÇ07 | Bitkilerdeki büyüme-gelişme ve hareket olaylarını kavrar. |
ÖÇ08 | Bitki genetiğinin temel kavramlarını belirtir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyoloji ve canlılık, Botanik biliminin alt dalları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bitkilerin kimyasal yapısı ve inorganik bileşikler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Organik bileşikler (karbonhidratlar, yağlar) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Organik bileşikler (proteinler, nükleik asitler, sekonder metobolitler) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Prokaryotik ve ökaryotik hücrelerin genel özellikleri; Hücre çeperi ve işlevi; Hücre membranı ve işlevi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hücre organelleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hücre bölünmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Meristematik dokular | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Daimi dokular | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kök ve gövdelerin morfolojik ve anatomik yapısı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yaprakların morfolojik ve anatomik yapısı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bitki generatif organlarının morfolojik ve anatomik yapısı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bitkilerde büyüme-gelişme ve hareket olayları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bitkilerin isimlendirilmesi ve sınıflandırılması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |