Genel Bilgi
Kod | ZTP107 |
Ad | Matematik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET YÜKSEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MEHMET YÜKSEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, matematiğin en önemli konularından olan kümeler, sayılar, denklemler, logaritmik, trigonometrik ve hiperbolik fonksiyonlar, ve kompleks sayılar ile ilişkili olan problemleri analiz etmektir. Logaritmik, trigonometrik, üstel fonksiyonlar, ters-trigonometrik fonksiyonlar, özel tanımlı fonksiyonlar la ilgili problemleri çözebilmektir. Bir değişkenin, fonksiyonların, limitleri almak ve sonuçlarını yorumlamaktır. Süreklilik tanımı, sağdan ve soldan süreklilik, sürekli fonksiyonların özellikleri, süreklilik türlerini belirlemek, türevin geometrik yorumu, türev alma kuralları, yüksek mertebeden türevleri almak, temel integral alma kurallarını ve alan ve hacim integralini hesaplayabilmektir.
Dersin İçeriği
Kümeler, Sayılar ve Sayı Kümeleri, Özdeşlikler, Denklemler ve Koordinat Sistemi, Mutlak Değer ve Eşitsizlikler, Fonksiyonlar ve Özellikleri, Polinom Fonksiyonlar, Parabol ve Grafikler, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar, Trigonometrik ve Hiperbolik Fonksiyonlar, Kompleks Sayılar, Limit, Limit Teoremleri ve Süreklilik, Diferansiyel ve Türev, Türev Uygulamaları, Belirli ve Belirsiz İntegraller, İntegral Uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders sunumları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kümeleri tanır ve kümelerle ilgili işlemler yapar. |
ÖÇ02 | Sayma sayılarından başlayarak doğal sayılar, tam sayılar, rasyonel sayılar ve irrasyonel sayılar üzerinde aritmetik ve cebirsel işlemler yapar. |
ÖÇ03 | Denklem çözümlerinde kullanılan temel özdeşlikleri ifade eder ve denklem çözümlerine uygular. |
ÖÇ04 | Mutlak değer ve eşitsizliklerle ilgili denklemleri çözer. |
ÖÇ05 | Fonksiyon, logaritma, trigonometrik kavramları açıklar. |
ÖÇ06 | Polinom fonksiyonlarla ilgili denklemleri çözer ve parabol grafiklerini çizer. |
ÖÇ07 | Üstel ve logaritmik fonksiyonları tanır ve işlemler yapar. |
ÖÇ08 | Trigonometrik ve hiperbolik fonksiyonları öğrenir. |
ÖÇ09 | Karmaşık sayıları öğrenir ve karmaşık sayılarda işlemler yapar. |
ÖÇ10 | Limit, limit teoremleri ve süreklilik kurallarını bilir. |
ÖÇ11 | Diferansiyel denklemlerini çözer. |
ÖÇ12 | Türev ve türev alma kurallarını bilir. |
ÖÇ13 | L Hospital kuralını öğrenir. |
ÖÇ14 | Belirli ve belirsiz integralleri öğrenir. |
ÖÇ15 | İntegral ve integral alma kurallarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matematiğe Giriş | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | Sayılar ve Sayı Kümeleri | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | Özdeşlikler, Denklemler ve Kartezyen Koordinat Sistemi | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | Mutlak Değer ve Eşitsizlikler | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
5 | Fonksiyonlar ve Özellikleri (Bileşke, Ters Fonksiyonlar ve Fonksiyon Grafikleri) | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | Polinom Fonksiyonlar, Parabol ve Grafikler | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Trigonometrik ve Hiperbolik Fonksiyonlar | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | Karmaşık (Kompleks) Sayılar | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
11 | Limit, Limit Teoremleri ve Süreklilik | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | Diferansiyel ve Türev | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
13 | Türev Uygulamaları | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | Belirli ve Belirsiz İntegraller | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
15 | İntegral Uygulamaları | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve diğer kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |