Genel Bilgi
Kod | ZTP133 |
Ad | Zooloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hayvansal hücrelerin özellikleri ve hücredeki metabolik reaksiyonlar, biyolojik bilimlerin önemleri , canlı hücrede bulunan organel yapıları ve bunların işlevleri hakkında genel bilgiler .
Dersin İçeriği
Hücrelerdeki protein, karbonhidrat, nükleik asit, yağlar, enzim ve vitaminler gibi biyomoleküllerin canlıdaki önem dereceleri , hayvansal dokular ve organ sistemleri gibi temel bilgileri öğrencilerin iyi tanımalarını sağlamaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ZOOLOJİ Ç. Ü. Fen –Edebiyat Fakültesi Seri no: 223 / 2021
Notlar
Gözükara , E .(1989) : Biyokimya. Ofset Repromat Ltd.Şti.,Ankara : Kiziroğlu , I. (2004) : Genel Biyoloji Canlılar Bilimi. 5.Baskı, Birlik matbası, Ankara , 722 pp
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Zooloji hakkında bilgi sahibi olmayı açıklar |
ÖÇ02 | Zootekni alanında zooloji bilgilerini kullanır. |
ÖÇ03 | Edindiği bilgileri zootekni alanında açıklar |
ÖÇ04 | hayvansal besin bileşenlerinin biyokimyasını kavrar |
ÖÇ05 | kendi alanında yapacağı çalışmaya katkı sağlar |
ÖÇ06 | mesleği ile ilgili tüm zoolojik bilgileri açıklar |
ÖÇ07 | Hayvansal hücre,doku ve organ sistemlerinin çalışmasını kavrar |
ÖÇ08 | biyoloji biliminin mesleği ile ilgili analizlerini yapar |
ÖÇ09 | zooloji bilgisinin sahada uygulaması hakkında çalışır |
ÖÇ10 | zoolojinin diğer bilimler ile interdisiplinlerini açıklar |
ÖÇ11 | canlılardaki biyolojik kuram ve teorileri anlamayı kavrar |
ÖÇ12 | hayvansal canlı bir hücrenin işlevlerini açıklar |
ÖÇ13 | Omurgalı bir hayvanda döllenme ve gelişimi kavrar |
ÖÇ14 | omurgalı hayvanlardaki tüm dokuların işlev ve yapısını açıklar |
ÖÇ15 | canlıda oluşan bir işlevi uygulamalı yapabilme yetisini kazanma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyolojik bilimler ve Genellemeler | teorik genel bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hücrenin yapısı Hücre Zarının özellikleri | teorik genel bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hücrenin geçirgenliği ve çözeltiler | teorik genel bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hücre Organelleri ve Özellikleri | teorik genel bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | MAKROMOLEKÜLLER (Biyomoleküller) | teorik genel bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Proteinler ve amino asitler | teorik genel bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Karbonhidratlar ve sınıflandırmaları | teorik genel bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | klasik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Lipidler ve işlevleri | teorik genel bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Nükleik asitler | teorik genel bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Enzimler | teorik genel bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Vitaminler | teorik genel bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Metabolizma ve Organ Sistemleri | teorik genel bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Gelişme ve Evreleri | teorik genel bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Hayvansal Dokular | teorik genel bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |