IMT118 İç Mekan Tasarımı-I

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMT118
Ad İç Mekan Tasarımı-I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğrencilere serbest elle çizim yapabilecek ve bilgisayar destekli tekil mobilya iş resimlerini çizebilecek yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

İç mekan tasarımına ait mobilyaların çizimini yaparak, bilgisayar destekli tekil mobilya iş resimlerini çizmek, kesit eksenleri belirlemek, kesit çizmek, kesit ekseninden alınan detay resimleri çizmek.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Dinçel K., Işık Z., Ağaçişleri Teknik Resmi Ders Kitabı, (MEB 2001).

Notlar

Prof. Dr. Gabil Abdulla, Yük. Müh. Rashid Abdullayev, Teknik Resim, Seçkin Yayıncılık, Ankara,2010


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Endüstriyel ürünlerin perspektif çizimlerini ayrıntılarıyla çözümler.
ÖÇ02 Ağaç işleri meslek resminin özelliklerini tanımlar.
ÖÇ03 Ağaç ve ağaçtan elde edilen malzemelerin ve kullanılan gereçlerin özelliklerini tanır.
ÖÇ04 Masif temel işlemlerinin çizimini yapar.
ÖÇ05 Tekil mobilyaları çizer.
ÖÇ06 Kullanıcı gereksinimlerine uygun iç mekan tasarımı yapar.
ÖÇ07 Mekanda yapılan eylemlere uygun mobilya tasarımı yapar.
ÖÇ08 Yapılan tasarımlara ilişkin proje hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mesleki resim kavramının tanımı ve sınıflandırılması Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Serbest elle çizim tekniği, Ölçülendirme, İşaretlemeler Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Serbest elle kesit alma ve önemi Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Serbest elle detay çizme ve önemi Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Serbest elle tarama yapmak Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Serbest elle perspektif çizmenin önemi Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Serbest elle perspektif çizim yöntemleri Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Ödev
9 Serbest elle doku ve gölge oluşturma Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Bilgisayar destekli tekil mobilya net resimleri çizme Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Katman oluşturma, Tekil Mobilyada net resimler Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Tarama, Dolgu, Gölgelendirme Yöntemleri Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Bilgisayar Destekli Tekil Mobilya kesit ve detay çizmek Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Kesit eksenleri belirlemek, Kesit çizmek, Kesitlerde tarama Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Kesit eksenlerinden alınan detay resimleri çizmek Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:46