IMT217 Bilgisayar Destekli Üretim

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMT217
Ad Bilgisayar Destekli Üretim
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğrencilerin CNC tezgahlarını programlama, CAM programlarını kullanabilecek yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

CAD-CAM programlarını tanıtmak, mobilya endüstrisinde seri üretim hatlarını tanımak. Bu hatlarda yer alan makineler, makinelerin sıralanışı makine özellikleri, parça istifleme , taşıma hatları hakkında bilgi sahibi olma ve hat oluştura bilme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

AĞAÇ İŞLERİNDE KESME TEORİSİ VE MOBİLYA ENDÜSTRİSİ MAKİNELERİ, RIFAT İLHAN, EROL BURDURLU, 1990,ANKARA.

Notlar

PRATİK CNC EĞİTİMİ KOSGEB ANKARA-1993, PLANLAMA VE ATELYE İÇİN UYGULAMALI CNC EĞİTİMİ KOSGEB ANKARA-1993


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 CAM programlarını tanır.
ÖÇ02 CAD programları ile model hazırlar.
ÖÇ03 CNC tezgahların kullanımı ve üretimi hakkında bilgi sahibidir.
ÖÇ04 CNC tezgahlarda delik programının işleyişini kavrar.
ÖÇ05 Bilgisayar destekli üretim yapan makinaların çalışma prensibini açıklar.
ÖÇ06 CNC torna tezgahlarında kullanılan programları inceler.
ÖÇ07 Makinelerde hareket iletimi ve kesme işlemini açıklar.
ÖÇ08 Seri üretim makineleri ve seri üretim taşıma makinelerini tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 NC(Nümerik Kontrol) İlgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Nümerik Kontrollü takım tezgahları İlgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Bilgisayarlı Nümerik Kontrol(CNC) İlgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 CNC takım tezgahlarının kullanım alanları İlgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 CNC tezgahların yapısı İlgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Bilgisayar destekli Tasarım(CAD), Bilgisayar destekli Üretim (CAM) kavramları İlgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 CAM(Bilgisayar Destekli Üretim) safhaları İlgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders notlarını inceleme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 CNC Tezgahlarda temel eksenler ve G kodlarının açıklanması İlgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 CNC Tezgahlarda Parça sıfırlama ve Takım Kalibrasyonu İlgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 CNC tezgahlarda delik programı-1 İlgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 CNC tezgahlarda delik programı-2 İlgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 CNC tezgahlarda delik programı uygulaması İlgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Bilgisayardan iş resmi tanıtmak İlgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Bilgisayardan tezgaha program aktarmak, İlgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını inceleme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını inceleme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 04:12