Genel Bilgi
Kod | ISY213 |
Ad | İşletme Yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ZEYNEP ERÇEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ZEYNEP ERÇEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İşletmeler hakkında genel bir fikir sahibi olma
Dersin İçeriği
işletme Kavramı, İşletmenin fonksiyonları, İşletmenin Amaçları, İşletme Türleri, Yatırım Süreci, İşletme -Çevre İlişkileri, İşletme Kuruluş Yeri, İşletmenin Temel Fonksiyonları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İşletme Yönetimi Ders kitabı (M. Şerif Şimşek, Eğitim Yayınevi)
Notlar
Ders notları, Zeynep Erçen
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşletme kavramını ve işletme türlerini tanımlar. |
ÖÇ02 | İşletmelerin amaçlarını açıklar. |
ÖÇ03 | İşletme ve çevre arasındaki ilişkilerin önemini belirtir. |
ÖÇ04 | İş yeri kuruluş işlemlerini bilir ve uygulamaya geçirir. |
ÖÇ05 | İşletmenin temel fonksiyonlarını belirtir. |
ÖÇ06 | Yönetici, liderlik, motivasyon vb konularda bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşletmenin Tanımı ve Bazı Temel Kavramlar | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İşletmecilikte Temel İlkeler | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İşletmelerin Fonksiyonları | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İşletmelerin Amaçları | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İşletme Türleri | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yatırım Kavramı, Türleri ve Yatırım Süreci | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yapılabilirlik (Fizibilite) Etütleri | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İşletme-Çevre İlişkileri | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İşletmenin Kuruluş Yeri - Kuruluş Yeri Seçiminde Etkili Olan Faktörler ve İşletme Büyüklüğü | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İşletmelerin Temel Fonksiyonları-Yönetim | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İşletmelerin Temel Fonksiyonları-Üretim | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İşletmelerin Temel Fonksiyonları-Pazarlama | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İşletmelerin Yardımcı Fonksiyonları | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Finans Kavramı ve Finans Türleri | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |