Genel Bilgi
Kod | IMT204 |
Ad | İç Mekanda Mimari Sitiller |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FARUK BATAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. FARUK BATAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Rönesans döneminden Endüstri devrimine kadar geçen süreçte içmekan - mobilya tasarımının geçirdiği evrelerin, toplumsal değişimlerin ışığında ele alınması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Rönesans döneminde sanat ve mimarlık, Barok sanat, mimarlık, içmekan tasarımı, Rokoko dönemde mobilya - içmekan tasarımı, Osmanlı Sarayları - içmekan düzeninde değişim, Neoklasik döneme genel bakış
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-) Mobilya Stilleri, Yrd. Doç. Dr. Rahmi Aras, Gazi Üniversitesi Yayınları 2-) Mobilya ve Dekorasyon Gereç Bilgisi, Ali Gürtekin/Mehmet Oğuz, Milli Eğitim Bakanlığı Devlet Kitapları
Notlar
Ders notları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mobilya ve iç mekan tasarım tarihi konusunda araştırma yapma ve analizleme becerisine sahip olur. |
ÖÇ02 | Çağdaş tasarıma etki eden tarihsel ögeler konusunda bilinçlenir.. |
ÖÇ03 | İç mekan tasarımının tarih boyunca gelişimi konusunda açıklar. |
ÖÇ04 | Çeşitli mobilya tipolojilerinin tarih boyunca gelişimini kavrar. |
ÖÇ05 | Tarihsel süreçlerin tasarıma katkısı konusunda bilinçlenir. |
ÖÇ06 | İç mekan tasarımı konusunda bilgilenir ve donanım sahibi olur. |
ÖÇ07 | Rönesans dönemimi tasarımlarını öğrenir. |
ÖÇ08 | 20. Yüzyıl mimari akımlarını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Rönesans'tan Endüstri dönemine toplumsal değişimler ışığında mobilya ve içmekan tasarımı | Haftalık konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Rönesans döneminde sanat ve mimarlık | Haftalık konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Rönesans döneminde mobilya - içmekan tasarımı | Haftalık konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Barok sanat, mimarlık, içmekan tasarımı | Haftalık konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Barok mobilya ve içmekan tasarımı | Haftalık konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Rejans dönemde mobilya - içmekan tasarımı | Haftalık konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Rokoko dönemde mobilya - içmekan tasarımı | Haftalık konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Osmanlı Sarayları - içmekan düzeninde değişim | Haftalık konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Osmanlı Saray Mobilyası | Haftalık konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Osmanlı Saray Mobilyası Rokoko dönemde mobilya - içmekan tasarımı | Haftalık konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Neoklasik döneme genel bakış | Haftalık konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Neoklasik dönem mobilya stilleri | Haftalık konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Thomas Chippendale mobilyası | Haftalık konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dönemler boyu sedir | Haftalık konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |