Genel Bilgi
Kod | IMT208 |
Ad | Maket Yapımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FARUK BATAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. FARUK BATAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders öğrencilere farklı malzeme ve tekniklerle buluşturarak mekansal, yere özgü tasarımların 3 boyutlu sunumu öğrenmeyi ve uygulamayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Yere-özgü grafik tasarım örneklerinin sunumu, Proje konularının belirlenmesi ve tartışılması, Eskiz çizimi, Maket yapım teknikleri, Maket yapımı, Dönem sonu proje değerlendirmeleri, Sergi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-)Mimari Maketler, Mustafa Akgün, Birsen Yayınevi 2-)Maket Dünyasına İlk Adım, Abdullah Turhal, Altar Yayıncılık
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mekansal tasarımlar ve bu tasarımların 3-boyutlu sunumlarıni hazırlar. |
ÖÇ02 | Mekansal tasarımlar hakkında teorik ve pratik bilgiler kazanır. |
ÖÇ03 | Maket yapımı becerisini kazanır. |
ÖÇ04 | Eskiz çalışmaları becerisini kazanır. |
ÖÇ05 | Proje konularının belirlenmesi ve tartışılmasını öğrenir. |
ÖÇ06 | Tasarım örneklerinin sunumunu öğrenir. |
ÖÇ07 | Maketin sunumunu yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş ve dönem boyu takip edilecek izleğin öğrencilere aktarımı | Haftalık konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | 1. Yere-özgü grafik tasarım örneklerinin sunumu | Haftalık konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | 2. Yere-özgü grafik tasarım örneklerinin sunumu | Haftalık konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Proje konularının belirlenmesi ve tartışılması | Haftalık konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Eskiz çizimi | Ders materyallerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
6 | 1. Eskiz çalışmaları | Ders materyallerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
7 | 2. Eskiz çalışmaları | Ders materyallerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | 1. Maket yapım teknikleri | Ders materyallerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
10 | 2. Maket yapım teknikleri | Ders materyallerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
11 | 1. Maket yapımı | Ders materyallerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | 2. Maket yapımı | Ders materyallerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
13 | 1. Dönem sonu proje değerlendirmeleri | Ders materyallerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
14 | 2. Dönem sonu proje değerlendirmeleri | Ders materyallerinin hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
15 | Sergi | Ders materyallerinin hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |