IMT208 Maket Yapımı

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMT208
Ad Maket Yapımı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. FARUK BATAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. FARUK BATAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders öğrencilere farklı malzeme ve tekniklerle buluşturarak mekansal, yere özgü tasarımların 3 boyutlu sunumu öğrenmeyi ve uygulamayı amaçlar.

Dersin İçeriği

Yere-özgü grafik tasarım örneklerinin sunumu, Proje konularının belirlenmesi ve tartışılması, Eskiz çizimi, Maket yapım teknikleri, Maket yapımı, Dönem sonu proje değerlendirmeleri, Sergi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1-)Mimari Maketler, Mustafa Akgün, Birsen Yayınevi 2-)Maket Dünyasına İlk Adım, Abdullah Turhal, Altar Yayıncılık

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mekansal tasarımlar ve bu tasarımların 3-boyutlu sunumlarıni hazırlar.
ÖÇ02 Mekansal tasarımlar hakkında teorik ve pratik bilgiler kazanır.
ÖÇ03 Maket yapımı becerisini kazanır.
ÖÇ04 Eskiz çalışmaları becerisini kazanır.
ÖÇ05 Proje konularının belirlenmesi ve tartışılmasını öğrenir.
ÖÇ06 Tasarım örneklerinin sunumunu öğrenir.
ÖÇ07 Maketin sunumunu yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş ve dönem boyu takip edilecek izleğin öğrencilere aktarımı Haftalık konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 1. Yere-özgü grafik tasarım örneklerinin sunumu Haftalık konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 2. Yere-özgü grafik tasarım örneklerinin sunumu Haftalık konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Proje konularının belirlenmesi ve tartışılması Haftalık konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Eskiz çizimi Ders materyallerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
6 1. Eskiz çalışmaları Ders materyallerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
7 2. Eskiz çalışmaları Ders materyallerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 1. Maket yapım teknikleri Ders materyallerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
10 2. Maket yapım teknikleri Ders materyallerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
11 1. Maket yapımı Ders materyallerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
12 2. Maket yapımı Ders materyallerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
13 1. Dönem sonu proje değerlendirmeleri Ders materyallerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
14 2. Dönem sonu proje değerlendirmeleri Ders materyallerinin hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
15 Sergi Ders materyallerinin hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 03:47