Genel Bilgi
Kod | IMT216 |
Ad | Üretim Yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HASAN AYHAN RADAVUŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Üretim sistemlerinin düşük maliyet ve yüksek karlılık hedeflerine ulaşmaları için üretim stratejilerine, ürün tasarımı ve süreç planlamasına, kapasite planlaması ve kuruluş yeri seçimine odaklanılmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Mobilya üretimi temel süreçleri Zaman ölçümü Hareketleri gösteren diyagramlar İş örneklemesi Zaman etüdü Zaman standartları İş ve makine kapasiteleri Makinelerde işlem maliyeti Optimal yükleme yapmak Kalite spesifikasyonları İş Emirleri Genel akış diyagramları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kobu, B., Üretim Yönetimi, Avcıol Basım, 2003,İstanbul.
Notlar
AĞAÇ İŞLERİ ENDÜSTRİSİNDE FABRİKA PLANLAMASI RIFAT İLHAN, EROL BURDURLU 1993, ANKARA.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üretimin temel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Üretim yöntemlerini inceler. |
ÖÇ03 | Hareket ve zaman etüdünü özelliklerini kavrar. |
ÖÇ04 | İş etüdü teknikleri geliştirir. |
ÖÇ05 | Üretim teknikleri ve sistemlerine ilişkin temel kavramları açıklar. |
ÖÇ06 | Üretimde süreç planlamasının oluşturulması ve kontrolünü kavrar. |
ÖÇ07 | Talep tahmin yöntem ve tekniklerini açıklar. |
ÖÇ08 | Stok ve stok yönetimi kavramını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Üretim kavramı ve temel özellikleri | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Zaman ölçümü | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Hareketleri gösteren diyagramlar | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | İş örneklemesi | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Zaman etüdü | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Zaman standartları | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İş ve makine kapasiteleri | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Konuların tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Makinelerde işlem maliyeti | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Optimal yükleme yapmak | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kalite spesifikasyonları | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | İş Emirleri | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Genel akış diyagramları | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Hareket ve zaman etüdü | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Final sınavına hazırlık | Konuların tekrarlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |