Genel Bilgi
Kod | ZTP106 |
Ad | İstatistik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN TAMER KAYAALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÖKHAN TAMER KAYAALP
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı temel istatistik bilgileri vererek, öğrencilerin mezun olduktan sonra hayvancılık denemelerinden elde edilen rakamları derste öğrendikleri istatistik yöntemleri kullanarak kolaylıkla analiz yapmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Derste içerik olarak deneme Planlarının istatistik analizleri ve yorumlanması anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Kayaalp,G.T. ve Çankaya, S. 2018. İstatistik Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitapları No :A-84. Adana
Notlar
İkiz, F, Püskülcü, H. ve Eren, Ş. 19996. İstatistiğe Giriş. Barış Yayınları İzmir
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel İstatistik Analiz yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ02 | analiz sonuçlarının yorumlanmasını bilir. |
ÖÇ03 | Analiz ve sentez yapma yöntemlerini bilir. |
ÖÇ04 | Öğrenci İstatistik analizleri yapar ve yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel İstatistik Kavramlar ve Notasyonlar | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Verilerin Sınıflandırılması ve Grafikler | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yer Ölçüleri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Dağılış Ölçüleri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kesikli Olasılık Dağılışları | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Normal Dağılış | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Standart Normal Dağılış | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kitabındaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | ARA SINAV | Ders kitabındaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Hipotez testleri ve hata tipleri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ortalamalar ve oranlarla ilgili hipotez testleri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Khi-kare analizi | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Regresyon analizi | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Korelasyon analizi | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabındaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabındaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |