Genel Bilgi
Kod | BBT134 |
Ad | Genel Mineraloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NUSRET NURLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. NUSRET NURLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere kristallografi, mineraloji ve optik mineraloji hakkında bilgi vermek. Kristal sistemlerini tanıtmak, mineralleri ince kesitte tanıtmak ve diğer derslere yardımcı olmak.
Dersin İçeriği
Genel mineralojik tanımlar, kaya yapıcı ve cevher minerallerinin yapısı ve sınıflandırılmaları.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ders notları cubis sistemine yüklenmiştir.
Notlar
Ders notları cubis sistemine yüklenmiştir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kristal sistemlerini tanıyabilir, Parametreler, indisler, kristal ikizleri, polimorfizm, izomorfizm ve katı eriyik kavramını anlayabilir. |
ÖÇ02 | Minerallerin optik özelliklerini tanıyabilir |
ÖÇ03 | Kayaç yapıcı mineralleri ince kesitte tanıyabilir |
ÖÇ04 | Parametreler, indisler, kristal ikizleri, polimorfizm, izomorfizm ve katı eriyik kavramını anlayabilir. |
ÖÇ05 | Minerallerin fiziksel özellikleri, dilinim, kırılma yüzeyi, sertlik, renk, elektrik ve magnetik özelliklerini tanır. |
ÖÇ06 | Optik mineraloji, Polarizan mikroskop tanımı, izotrop ve anizotrop cisimler, tek ve çift eksenli kristalleri tanıyabilir. |
ÖÇ07 | Sönme açıları, Pleokroizma, çift kırılma değeri, ince kesitte mineral tayinlerini tanımlayabilir. |
ÖÇ08 | Kuvars, feldspat, plajiyoklas ve plajiyoklasların yüzde anortit tayini yapabilir. |
ÖÇ09 | Biyotit, muskovit, ve ortorombik piroksenleri tanıyabilir. |
ÖÇ10 | Monoklinik piroksenler, hornblend, glokofanları tanıyabilir. |
ÖÇ11 | Olivin, olivinlerin demirli ve serpantinli bozuşmalarını tanıyabilir. |
ÖÇ12 | Kalsit, kloritler ve epidotları tanıyabilir. |
ÖÇ13 | Sfen, apatit turmalin, granatları tanıyabilir. |
ÖÇ14 | Fluorit, magnetit, krom, analsim, prehnitleri taniyabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | 1 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kristallografi, kristallerde simetri, simetri düzlemi, dönme, simetri ekseni, kristallografik eksenler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kristal sistemleri, kübik sistem, tetragonal sistem, hekzagonal sistem | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Trigonal sistem, ortorombik sistem, monoklinik, triklinik sistem | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
4 | Parametreler, indisler, kristal ikizleri, polimorfizm, izomorfizm ve katı eriyik kavramı | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
5 | Minerallerin fiziksel özellikleri, dilinim, kırılma yüzeyi, sertlik, renk, elektrik ve magnetik özellik | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
6 | Optik mineraloji, Polarizan mikroskop tanımı, izotrop ve anizotrop cisimler, tek ve çift eksenli kristaller | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
7 | Sönme açıları, Pleokroizma, çift kırılma değeri, ince kesitte mineral tayinleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kuvars, feldspat, plajiyoklas ve plajiyoklasların yüzde anortit tayinleri | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
10 | Biyotit, muskovit, ve ortorombik piroksenler | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
11 | Monoklinik piroksenler, hornblend, glokofan | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
12 | Olivin, olivinlerin demirli ve serpantinli ayrışımları | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
13 | Kalsit, kloritler ve epidotlar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
14 | Sfen, apatit turmalin, granatlar | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
15 | Fluorit, magnetit, krom, analsim, prehnit | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, laboratuvar için hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |