Genel Bilgi
Kod | BBT221 |
Ad | Bitki Koruma |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERDAR SATAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SERDAR SATAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ORHAN BOZAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Zararlı tanımını, böcekleri, bunları diğer arthropodlardan ayırmayı, böceklerin genel morfolojisini ve başkalaşımını öğretmek, ekonomik anlamda zarar yapan önemli böcek takımları ve bazı önemli familyalar hakkında bilgi vererek bunların mücadelesi hakkında bilgiler vermek. Fitopatoloji ve Herbolojinin tanımı, çalışma alanları, bitkileri hastalandıran canlı ve cansız faktörler, bitki patojenlerinin genel özellikleri ve simptomları, yabancı otlar ve genel özellikleri ile bunların mücadeleleri hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği
Hastalık ve zararlı etmenlerin tanınması, biyolojileri ve genel mücadele yöntemeleri
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Genel Entomoloji kitabı
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki Korumanın ve fitopatolojinin tanımı, tarihçesi ve çalışma alanlarını öğrenmek |
ÖÇ02 | Zararlı kavramı ve önemini öğrenmek |
ÖÇ03 | Bitkilerde hastalık yapan canlı ve cansız etmenleri bilmek |
ÖÇ04 | Bitkilere zarar veren böcekleri ve yaşamlarını öğrenmek |
ÖÇ05 | Bitki hastalıklarını ve döngülerini bilmek |
ÖÇ06 | Kültür bitkilerinde zararlı olan önemli böcek türlerini öğrenmek |
ÖÇ07 | Bitki patojen virüsleri ve genel mücadele yöntemlerini öğrenmek |
ÖÇ08 | Akarlar, Nematodlar, Salyangoz ve Diğer Zararlıları bilmek |
ÖÇ09 | Bitki patojen bakterileri ve genel mücadele yöntemlerini öğrenmek |
ÖÇ10 | Bitki Zararlılarına Karşı Savaş Yöntemlerini öğrenmek |
ÖÇ11 | Zararlılarla Kimyasal Savaşı öğrenmek |
ÖÇ12 | Yabancı otlar, genel özellikleri ve mücadele yöntemlerini öğrenmek |
ÖÇ13 | Biyolojik ve tüm savaşı öğrenmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki Koruma nedir, Fitopatolojinin tanımı, tarihçesi ve çalışma alanları | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Zararlı Tanımı, Zararlılar ile Savaşın Önemi ve Tarihçesi, Bitkilerde Zarar Oluşturan Etmenler (böcekler, akarlar, nematodlar) | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Bitkilerde hastalık yapan canlı ve cansız etmenler | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Böceklerde Üreme, Böceklerde Gelişme, Başkalaşım, Larva ve Pupa Tipleri | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Paraziter hastalık döngüsü ve dönemleri | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Bitki Koruma Açısından Önemli Böcek Takımlarının Tanınması ve Kültür Bitkilerinde Zararlı Olan Önemli Türler | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Bitkilerde hastalık yapan virüslerin genel özellikleri, simptomları ve mücadele yöntemleri | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Ara Sınav | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Akarlar, Nematodlar, Salyangoz ve Diğer Zararlılar | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Bitkilerde hastalık yapan bakterilerin genel özellikleri, simptomları ve mücadele yöntemleri | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Bitki Zararlılarına Karşı Savaş Yöntemleri, Yasal, Kültürel, Fiziksel, Biyotekniksel Savaş | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Bitkilerde hastalık yapan fungusların genel özellikleri, simptomları ve mücadele yöntemleri | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Zararlılarla Kimyasal Savaş | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Yabancı otlar, genel özellikleri ve mücadele yöntemleri | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Biyolojik Savaş, Tüm Savaş | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen ders notu/kitaplardaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |