Genel Bilgi
Kod | BBT323 |
Ad | Topraksız Tarım Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM ORTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İBRAHİM ORTAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Topraklı ve topraksız yetiştiriciliğin genel özellikleri, topraksız yetiştirme ortamlarının sınıflandırılması, özellikleri ve kullanımı konularını öğretmek
Dersin İçeriği
Bitki yetiştirme ortamlarının tanıtılması: toprakların ve diğer bitki yetiştirme ortamlarının özellikleri, topraksız tarımın tarihçesi, yetiştirme ortamlarının sınıflandırılması- kullanım amaçları-avantaj ve dezavantajları, yetiştirme ortamlarında kullanılacak materyallerde olması gereken fiziksel ve kimyasal özellikler-karışabilirlikleri, bitki besleme açısından katı ve sıvı ortam kültürleri, topraksız tarım ve çevre.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Topraksız tarım ve bitki besleme teknikleri, Dilek ANAÇ. Örtü altı Sebzeciliği: Topraksız Tarım (A. Sevgican, 2002) 2. Seracılık ve Örtü altı Yetiştiriciliği (Ü. Ertekin, 2002) 3. Örtü altı sebzeciliği: Topraklı Tarım (A. Sevgican, 1999) 4. Bitki Besleme (B. Kacar; V. Katkat, 1998)
Notlar
güncel diğer makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Topraklı ve topraksız yetiştiriciliğin farklarını bilir |
ÖÇ02 | Topraksız tarımda kullanılan yetiştirme ortamlarının özelliklerini bilir ve en uygun ortamı, oranı ve tekniği kullanır |
ÖÇ03 | Yetiştirme ortamı-beslenme ilişkisini kurar ve kaliteli, ekonomik ve çevreci bir üretim yapar |
ÖÇ04 | Çevre kirlenmesine karşı alınabilecek önlemleri öğretir |
ÖÇ05 | Besin elementlerinin bitkilerdeki eksiklik ve fazlalık belirtilerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Topraklı ve topraksız yetiştiriciliğe genel bir bakış | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Toprakların ve diğer yetiştirme ortamlarının genel özellikleri | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Topraksız tarımın tarihçesi ve teknikleri | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Substrat kültürü (organik substratlar: Torf, hindistancevizi torfu, ağaç kabuğu, talaş vb; Sentetik organik substratlar) | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Substrat kültürü (inorganik substratlar: kum ve çakıl, perlit, pomza, vermikulit, zeolit, kayayünü, genleştirilmiş kil vb) | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Substrat kültüründe besin çözeltisi kavramı ve gübreler | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Substratların tekrar kullanılabilirliği-karışabilirlikleri | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Su kültürü teknikleri | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Su kültürü teknikleri (devam) | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Su kültürü teknikleri (devam2) | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Su kültürü (su kalitesi, besin elementleri, çözeltinin özellikleri) | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Su ve substrat kültürlerinin avantaj ve dezavantajları | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bitki besleme açısından katı ve sıvı ortam kültürleri | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Topraksız tarım teknikleri ve seracılıkta kullanımı, topraksız tarım ve çevre ilişkisi | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları hazırlığı | Genel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |