TEP317 Tarım Politikası

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TEP317
Ad Tarım Politikası
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA NECAT ÖREN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUSTAFA NECAT ÖREN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tarım politikalarının amaç, araç ve etkileri ile bu kapsamdaki uygulamaları ekonomik teori ve ulusal ve küresel ekonomik ilişki ve kısıtlar bağlamında inceleyerek öğrencilerin politika geliştirme ve tartışma yeteneklerini geliştirmek

Dersin İçeriği

Temel kavram ve konular; politika-ekonomi ilişkileri; devlet ve piyasa müdahaleleri; ekonomi politikalarının amaç, araç ve kararlaştırılma süreci; makro ekonomik politikalar ve tarım; tarımda devlet yardımları, yardım gerektiren nedenler ve sübvansiyonlar; tarım politikalarının kapsamı, amaçları ve araçları; tarıma müdahalenin genel ve tarımsal etkileri; tarımsal yapı, üretim, fiyat, pazar ve gelir politikaları; dış ticaret politikaları; küreselleşme ve tarım politikaları

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Öğretim üyesince hazırlanan ve sürekli güncellenen ders notları

Notlar

Tarım Politikası (Gülcan ERAKTAN), Tarım Politikası (Fahri YAVUZ), Tarım Politikası (A. Zafer GÜRLER), Food and Agricultural Policy (Harold G.Halcrow et al), Agricultural Development Policy (Roger D. Norton), Agricultural and Food Policy (Ronald D. Knutson et al)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Politika bilimine ilişkin temel konu ve kavramları açıklar, ekonomi - politika ilişkilerini kurar
ÖÇ02 Devletin ekonomiye ve özellikle tarım sektörüne müdahale gerekçelerini açıklar
ÖÇ03 Makro ekonomik politikalar ile tarım ve tarım politikaları etkileşimini kurar
ÖÇ04 Tarım politikası araçlarını sınıflandırabilir ve bunların ekonomik ve tarımsal etkilerini açıklar
ÖÇ05 Ulusal ve küresel gelişmeler ve kısıtlar altında politika tercihinde bulunabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarım politikasına giriş: Temel kavram ve konular Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Devlet ve piyasa müdahaleleri Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Ekonomik teoriye göre faydalı ve sakıncalı müdahaleler Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Makro ekonomik politikalar ve tarım ve tarım politikası ilişkileri Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Tarıma müdahale gerekçeleri Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Tarımda devlet yardımları: Sübvansiyonlar ve özellikleri Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Tarım politikalarının tanımı, kapsamı ve amaçları Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tarım politikası araçları ve amaç-araç ilişkileri Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Tarım politikası araçları ve amaç-araç ilişkileri (Devam) Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Tarımsal yapı ve üretim politikaları Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tarımsal yapı ve üretim politikaları (Devam) Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Tarımsal fiyat ve pazar politikaları Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Tarım politikalarının ekonomik ve tarımsal etkileri Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dış ticaret politikaları: Amaç ve araçları Ders notları ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının tümü Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarının tümü Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 04:40