Genel Bilgi
Kod | BBP330 |
Ad | Örtüaltı Yetiştiriciliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEMİH TANGOLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEMİH TANGOLAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Örtü altı bahçe bitkileri yetiştiriciliğinin önemini, yetiştirme tekniklerini, üreticiye ve Ülkemize sağlayacağı ekonomik katkılarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Örtü altı yetiştiriciliğine giriş, örtü altı yetiştiriciliğinin ülkemiz tarımı içindeki yeri , örtü altında yetiştirilen türler, örtü altı yetiştiricilikte kullanılan sistemler, yetiştirme teknikleri, örtü altı yetiştiriciliğinin avantajları.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders Notu • Gül, A., Yaslıoğlu, E. ve Dayıoğlu, M.A., 2011. Örtüaltı Üretim Sistemleri. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2275, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1272, 227 s. • Paydaş Kargı, S., ve Tangolar, S., 2011. Örtüaltında Bağcılık Ve Meyvecilik . Örtüaltı Üretim Sistemleri. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2275, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1272
Notlar
•https://www.tarimorman.gov.tr/Konular/Bitkisel-Uretim/Tarla-Ve-Bahce-Bitkileri/Ortu-Alti-Yetistiricilik
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Örtü altı yetiştirme tekniklerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Örtü altı yetiştiriciliğinin ekonomik önemini anlar. |
ÖÇ03 | Örtü altı tarımı yapılabilecek bölgeleri ve avantajlı yönlerini tartışır. |
ÖÇ04 | Örtü altı yetiştiricilikte yapılacak uygulamaları bilir. |
ÖÇ05 | Örtü altı yapılarını (alçak, yüksek tünel, sera tipleri) tanır. |
ÖÇ06 | Örtü altı iklimlendirme (ısıtma, soğutma, havalandırma) ve otomasyon sistemlerini bilir. |
ÖÇ07 | Örtü altında yetiştiricilik ve çoğaltma yöntemlerini (sebze meyve, süs bitkileri yetiştiriciliği, fide, fidan üretimi, tohumculuk) bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Örtü Altı Meyve ve Bağ Yetiştiriciliğine Giriş Yetiştiriciliğin Dünyadaki ve Türkiye'deki Durumu | Ders notundaki ilgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
2 | Sera ve Yüksek Plastik tünellerin tanıtımı, Örtü Altı Meyve ve Bağ Yetiştiriciliğinde Kullanılan Sistemler | Ders notundaki ilgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Örtü altında meyve ve bağ yetiştiriciliği uygulaması | Ders notundaki ilgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Örtü altında Yetiştirilen Meyve türleri kullanılan çeşit ve anaçlar. | Ders notundaki ilgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Örtü altı Meyve Yetiştiriciliğinde kültürel uygulamalar. | Ders notundaki ilgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
6 | Örtü altı yetiştiricilikte kullanılan üzüm çeşitleri ve anaçlar ile kültürel uygulamalar. | Ders notundaki ilgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Meyve Bahçesinde ve Bağda örtü altı yetiştirme uygulamaları | Ders notundaki ilgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ders notundaki ilgili konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Örtü altı yetiştiricilikte iklimlendirme ve otomasyon sistemleri | Ders notundaki ilgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Örtü altı sebze yetiştiriciliğinde kullanılan türler | Ders notundaki ilgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Örtü altında yetiştirilen saksılı süs bitkileri ve kesme çiçekler | Ders notundaki ilgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Örtü altı yetiştiricilikte hastalık zararlı yönetimi, entegre mücadele uygulamaları | Ders notundaki ilgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Fide-fidan, tohum üretim seraları ve uygulamaları | Ders notundaki ilgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Yeni nesil örtü altı sistemleri dikey tarım uygulamaları, yapay ışıklandırma sistemleri | Ders notundaki ilgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Örtü altı yetiştiricilik sistemleri tasarımı, planlanması, kurulum ve üretim maliyetleri | Ders notundaki ilgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notundaki ilgili konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notundaki ilgili konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |