Genel Bilgi
Kod | BBT318 |
Ad | Toprak ve Bitkide Element Analizleri ve Değerlendirme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYFER ALKAN TORUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYFER ALKAN TORUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Toprak, bitki ve gübre analizlerinin neden yapıldığı, analizlerin uygulanması, elementlerin analizine ilişkin yöntemleri öğrenmek, toprak analiz değerlerini sözkonusu toprakta yetişen bitkilere ait yaprak analiz değerleriyle ilişkilendirerek değerlendirilmesini öğrenmek, kaliteli bol ürün alınmasında temel girdi olan gübrenin önemini öğrenmek, buna dayanarak gübre analizlerini ve hesaplanmasını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Kaliteli ve bol ürün alınabilmesi için gerçekleştirilen çalışmaların yönetilmesinde araştırma ve gözlem aracı olarak toprak, bitki ve gübre analizlerinin öneminin irdelenmesi, sözkonusu analizlerin nasıl yapıldığı, toprak, bitki ve gübre analiz sonuçlarının hesaplanması, yorumlanması ve değerlendirilmesini içermektedir
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kaçar, B. 2014. Bitki, Toprak Analizleri 2: Kolay Uygulanabilir Bitki Analizleri. Nobel Yayıncılık
Notlar
Kaçar, B. 2012. Toprak Analizleri. Nobel Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toprak, bitki ve gübre analizlerinin nasıl yapıldığını öğretir |
ÖÇ02 | Yapılan analizlerin hesaplanarak nasıl değerlendirileceğini öğretir |
ÖÇ03 | Analiz sonuçlarına dayanılarak gübrelemeye gerek olup olmadığını öğretir |
ÖÇ04 | Toprak havası ve bileşenlerini anlatmak |
ÖÇ05 | Toplulaştırma projesi hazırlama işlemini bütün olarak kavrayabilme yeteneğini kazanır. |
ÖÇ06 | Fikirlerin oluşumunda, öneri getirme, geliştirme ve değerlendirme becerisini kazanır. |
ÖÇ07 | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim ve çağın sorunları hakkında bilgi öğrenir. |
ÖÇ08 | İş hayatında, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir ve öğrenme felsefesinin gereğini yerine getirme yeteneğini kazanır. |
ÖÇ09 | Bağımsız karar verme, kendine güven, yaratıcılık becerisi kazandırma ve sorumluluk alabilme |
ÖÇ10 | Ekip oluşturabilme ve ekip çalışmasına uyum sağlama |
ÖÇ11 | Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirme |
ÖÇ12 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci |
ÖÇ13 | Alandışı bilgilerden yararlanarak kendi alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurabilmek ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
ÖÇ14 | Gıda konusunda da literatürü izleyebilecek düzeyde yabancı dilinde gelişme |
ÖÇ15 | Gıda ile ilgili mevzuat ve yönetim sistemleri hakkında fikir sahibi olmak , Meslek etiğine saygılı olma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Toprak, bitki ve gübre analizlerinin öneminin anlatılması | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Toprak örneğinin nasıl alınması gerektiği ve analize hazırlanması | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
3 | Toprakta bitkilerce alınabilir N, P ve K analizlerinin anlatılması | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Toprakta bitkilerce alınabilir N, P ve K analizlerinin yapılması | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
5 | Toprakta bitkilerce alınabilir Fe, Cu, Zn ve Mn analizlerinin anlatılması | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Toprakta bitkilerce alınabilir Fe, Cu, Zn ve Mn analizlerinin yapılması | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
7 | Toprak analiz sonuçlarının yorumlanması ve rapor hazırlanması | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bitkilerde N, P ve K analizlerinin anlatılması | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Bitkilerde N, P ve K analizlerinin yapılması | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
11 | Ara Sınav | Ders notları ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
12 | Bitkilerde Fe, Cu, Zn ve Mn analizlerinin anlatılması | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Bitkilerde Fe, Cu, Zn ve Mn analizlerinin yapılması | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
14 | Bitki analiz sonuçlarının yorumlanması ve rapor hazırlanması | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Mineral gübrelerde N, P ve K analizleri ve Organik gübrelerin analizi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |