Genel Bilgi
Kod | MAT104 |
Ad | Matematik-II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Abdülvahap SAYGIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Abdülvahap SAYGIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye ders kapsamındaki konuları verimli bir şekilde öğreterek gerekli ve yeterli matematik temelini oluşturmaktır. Meslek derslerindeki Matematik konularını daha iyi anlamasını ve öğrendiği matematik konularını mesleğinde kullanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Önbilgiler, fonksiyonlar, limit ve süreklilik, türev, türevin uygulamaları, belirsiz integral, integral alma metotları, belirli integralinin özellikleri, ilgili teoremler, integralin uygulamaları, kompleks sayilar, matrisler, analitik geometri ve trigonometri ile açı kavramları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ MATEMATİK I
Notlar
Thomas Calculus ,Maurice D.Weir, Joel Hass, Frank R. Giordano
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fonksiyon kavramını bilir, fonksiyon türlerini tanır ve uygulamalarını yapar |
ÖÇ02 | Kompleks sayilari tanir ve aritmetik işlemleri yapar |
ÖÇ03 | Trigonometri kavramını tanır ve koordinat düzleminde uygulamalarını yapar |
ÖÇ04 | Fonksiyonlarda limit süreklilik kavramlarını bilir ve türev alma kurallarını uygular |
ÖÇ05 | Türevin fiziksel ve geometrik anlamını karşılaştırır. Trigonometrik, üstel fonksiyonların türev alma işlemlerini yapar |
ÖÇ06 | İntegral alma metotlarını uygular |
ÖÇ07 | Matris kavramını, özel matrisleri, matris özelliklerini bilir ve matrislerle aritmetik işlemleri yapar |
ÖÇ08 | Determinant kavramını bilir ve denklem çözümlerinde uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektrik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik devrelerinin çözümlemesini yapar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pasif ve aktif devre elemanlarını tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alçak ve yüksek gerilim elektrik şalt elemanlarını tanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli elektrik tesisat projesi çizer. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik makinelerinin kurulumunu ve bakımını yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kumanda sistemlerinin temel kavramlarını ve elemanlarını tanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji panolarında arıza tespiti ve onarımı yapar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Programlanabilir Kontrol cihazları ile temel otomasyon sistem tasarım ve uygulamaları yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımı temel kavramlarını açıklar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrikle ilgili Ölçüm cihazlarını etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve yeni teknolojiler konularında gelişmeleri izleme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektronik devre tasarımı ile ilgili en az bir mesleki yazılımı kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin iletişim kurabilir ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel sorumluluk alır ve takım çalışmasına yatkındır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ofis yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fonksiyon Tanımı Tanım, Değer ve Görüntü Kümesi Parçalı Fonksiyon Mutlak Değer Fonksiyonu | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | Fonksiyonlarda İşlemler Fonksiyon Türleri(Birim,Sabit,Birebir,Örten,İçine) Fonksiyon Grafikleri | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | Karmaşık Sayı Tanımı i Sayısının Kuvvetleri İki Karmaşık Sayının Eşitliği | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | Karmaşık Düzlem bir karmaşık sayının eşleniği bir karmaşık sayının mutlak değeri karmaşık sayılarda dört işlem | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
5 | Dar Açıların Trigonometrik Oranları sin,cos,cot,tan Fonksiyonları ve Özellikleri Açı Ölçü Birimleri | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | Limit ve Süreklilik Tanımı Sağ ve Sol Limit Kavramları Polinom Fonksiyonlarının Limitleri Limit Grafikleri | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Türev Tanımı ve Özellikleri | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Trigonometrik Fonksiyonların Türevi Üstel Fonksiyonların Türevi Türev Uygulamaları | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | İntegral Tanımı ve Özellikleri Belirli İntegral, Belirsiz İntegral Hesabı Kısmı İntegrasyon ve Değişken Değiştirme | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
11 | Trigonometrik Fonksiyonların İntegrali Üstel Fonksiyonların İntegrali | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | İntegral Uygulamaları - I | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
13 | İntegral Uygulamaları - II | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | Matris Tanımı Matris Çeşitleri (Sıfır, Kare,Birim) Matrisin Transpozu Matrislerde Dört İşlem Matrisin Kuvveti | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
15 | Matrisin Determinantı Minör(Kofaktör) Determinant Özellikleri Ek Matris(Adjoint Matris) Bir Matrisin Çarpma İşlemine Göre Tersi | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Ek Matris(Adjoint Matris) Bir Matrisin Çarpma İşlemine Göre Tersi | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |