ZTP210 Tarla Bitkileri

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZTP210
Ad Tarla Bitkileri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi AYBEGÜN TON (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Prof. Dr. FARUK TOKLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tarla bitkilerini içeren endüstri bitkileri, tahıllar yem bitkileri ve yemeklik dane baklagil bitkilerinin tanınması, kullanım alanları, ekonomik önemleri, yetiştirme teknikleri ve karşılaşılan sorunlar konularını kavrar

Dersin İçeriği

Tarla bitkilerini oluşturan ve ekonomik değeri yüksek olan tüm bitkiler kullanım alanlarına göre ayrı ayrı ele alınarak, morfolojik özellikleri ve adaptasyon istekleri ile yetiştirme teknikleri açıklanacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Tarla bitkilerinin sınıflandırılması ve kullanım alanları ile ekonomik önemlerinin araştırılması

Kaynaklar

tarla bitkileri - ankara üniversitesi ziraat fakültesi ders kitabı : 540 TARLA BİTKİLERİ (GENEL) Prof. Dr. Hasan BAYDAR Süleyman Demirel Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri Bölümü

Notlar

tarla bitkileri - ankara üniversitesi ziraat fakültesi ders kitabı : 540 TARLA BİTKİLERİ (GENEL) Prof. Dr. Hasan BAYDAR Süleyman Demirel Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri Bölümü


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farklı iklim bölgelerine uygun tarla bitkileri ve yetiştiriciliği
ÖÇ02 Pazar ekonomisine uygun tarla ürünü elde edilmesi.
ÖÇ03 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanır.
ÖÇ04 Farklı ekolojik koşullar için bitki türü veya çeşit önerebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Serin iklim tahıllarını oluşturan bitki türlerinin sistematiği Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Serin iklim tahıllarında büyüme gelişme özellikleri ve morfolojik özellikleri ve yetiştirme tekniklerinin anlatımı. Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Sıcak iklim tahıllarını oluşturan bitki türlerinin adaptasyon istekleri ve ekonomik önemi. Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Sıcak iklim tahıllarını oluşturan bitki türlerinin ve yetiştirme teknikleri büyüme gelişme özellikleri ve morfolojik özelliklerinin anlatımı. Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Lif bitkilerini oluşturan bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi ve adaptasyon istekleri. Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Yağ bitkilerini oluşturan bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi, adaptasyon istekleri ve yetiştirme tekniklerinin tanıtımı Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Nişasta ve şeker bitkilerini oluşturan bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi ve adaptasyon istekleri ve yetiştirme tekniklerinin tanıtımı Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Endüstri bitkilerine giriş Konu anlatımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Tütün ve keyf bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi, adaptasyon istekleri ve yetiştirme tekniklerinin tanıtımı. Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Yemeklik Tane baklagillerin Ekonomik Önemi, Sistematiği. Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Yemeklik dane baklagillerin Adaptasyon İstekleri Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Yemeklik dane baklagillerin yetiştirme tekniklerinin tanıtımı. Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Yembitkilerinin önemi, sistamatiği, bitkisel özellikleri Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Yembitkilerinin adaptasyonu, yetiştirme tekniği. Ders kitabındaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 30.11.2022 03:11