Genel Bilgi
Kod | TYP119 |
Ad | İngilizce I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler günlük ifadeleri ve ihtiyaç duyacakları kalıplardan oluşan temel deyimleri öğrenir, anlar ve bu ifadeleri kullanır. Kendisini veya başkalarını nasıl tanıtacağını öğrenir. Nerede yaşadığı, ne işle meşgul olduğu, niye bir yabancı dil öğrendiği gibi sorulara cevap verir. Eğer karşısındaki kişi yavaşça ve anlaşılır bir şekilde konuşursa onunla iletişime geçer.
Dersin İçeriği
Selamlama, isimler, sayılar, günler, aylar, mevsimler, bu, şu, saat kaç gibi temel başlıklar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Youtube, BBC learnıng Englısh, videos,
Notlar
Coursebook, workbook, I Tools
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğrudan ilgili alanlarla ilgili cümleleri ve sık kullanılan ifadeleri anlayabilir (ör. temel kişisel ve aile bilgileri). |
ÖÇ02 | Bilinen ve rutin konularda bilgi alışverişinde bulunabilir. |
ÖÇ03 | Günlük yaşamla ilgili bir metnin ana noktalarını anlayabilir |
ÖÇ04 | Kişisel ilgi alanına giren konularda basit bağlantılı metinler üretebilir |
ÖÇ05 | Geçmişini basit terimlerle tanımlayabilir |
ÖÇ06 | Dilin konuşulduğu bir alandaki durumlarla başa çıkabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Introducing yourself-plurals-what is /are-to be questions-nationalities and countries | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Possessive (s) and adjectives-present simple-Describing a special/typical day | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Present simple questions and negatives-adjectives-verbs-nouns | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
4 | Talking about a holiday- a, an, any, some | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
5 | Talking about possessions-have/has got | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
6 | Talking about sports you like/hate-verb -ing | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Benzetim |
7 | Asking for information in a shop- there is /are a, an, any, some | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
8 | Midterm test (visa) | Ders Notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Prepositions of place-telling where things are- present continuous for now | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması |
10 | Prepositions of place-telling where things are- present continuous for now | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Making requests-ordering food and drinks in a cafe-can for ability | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay |
12 | Past simple of be and regular verbs-discussion what you did last week | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama, Beyin Fırtınası |
13 | Past simple irregular verbs | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay, Problem Çözme |
14 | İnterviewing your partner and writing an article | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Benzetim, Altı Şapka, Deney / Laboratuvar |
15 | General review | Ders Notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Altı Şapka, Problem Çözme |
16 | Final exam | Ders Notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final exam | Ders Notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |