Genel Bilgi
Kod | TYP211 |
Ad | Tarla Bitkileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi AYBEGÜN TON |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi AYBEGÜN TON
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarla bitkilerinin önemi, vejetatif ve generatif özellikleri, adaptasyonu ve yetiştiriciliğini öğrenir.
Dersin İçeriği
1. Tarla bitkilerinin önemi, tanıtımı ve yetiştiriciliğine ilişkin konular
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı iklim bölgelerine uygun tarla bitkileri ve yetiştiriciliği |
ÖÇ02 | Pazar ekonomisine uygun tarla ürünü elde edilmesi. |
ÖÇ03 | Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Farklı ekolojik koşullar için bitki türü veya çeşit önerebilir. |
ÖÇ05 | Farklı tarla bitkilerinin tarımın öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Serin iklim tahıllarını oluşturan bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi ve adaptasyon istekleri. | Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Serin iklim tahıllarında büyüme gelişme özellikleri ve morfolojik özellikleri ve yetiştirme tekniklerinin anlatımı. | Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sıcak iklim tahıllarını oluşturan bitki türlerinin sistematiği, adaptasyon istekleri ve ekonomik önemi, | Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sıcak iklim tahıllarını oluşturan bitki türlerinin ve yetiştirme teknikleri büyüme gelişme özellikleri ve morfolojik özelliklerinin anlatımı. | Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Lif bitkilerini oluşturan bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi ve adaptasyon istekleri. | Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Yağ bitkilerini oluşturan bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi, adaptasyon istekleri ve yetiştirme tekniklerinin tanıtımı | Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Nişasta ve şeker bitkilerini oluşturan bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi ve adaptasyon istekleri ve yetiştirme tekniklerinin tanıtımı | Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | ARA SINAVI | Önceki konulardan hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Tütün ve keyf bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi, adaptasyon istekleri ve yetiştirme tekniklerinin tanıtımı. | Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Yemeklik Tane baklagillerin Ekonomik Önemi, Sistematiği. | Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Yemeklik dane baklagillerin Adaptasyon İstekleri, yetiştirme tekniklerinin tanıtımı. | Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Baklagil yembitkilerinin önemi, sistamatiği,bitkisel özellikleri, adaptasyonu, yetiştirme tekniği. | Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Baklagil yembitkilerinin önemi, sistamatiği,bitkisel özellikleri, adaptasyonu, yetiştirme tekniği. | Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Buğdaygil yembitkilerinin önemi, sistamatiği, bitkisel özellikleri, adaptasyonu, yetiştirme tekniği. | Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konulardan hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki konulardan hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |