Genel Bilgi
Kod | TYP218 |
Ad | Teknik Çizim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin çizim yeteneğini artırmak, bir cismi, bir maddeyi çok yönlü çizim becerisini geliştirmek, izdüşüm, kesit görünüş gibi mühendislikte sıklıkla kullanılan çizimler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Teknik resim araç, gereçleri. Çizgi çeşitleri, kullanım yerleri. Doğrular, Dikmeler, Açılar ve Çokgen çizimleri.Yaylar, Teğetler, Elips.Parabol, Hiperbol. Paralel ve Konik Perspektif Çizimleri. Konik ve Paralel İzdüşüm Çizimleri, Epür. Görünmeyen kenarların çizimi, Çizgilerin tercih sırası. Tam Kesit, Yarım Kesit.Kırılmış Kesit, Profil Kesit, Kademeli Kesit Çizimleri. Tarama ve tarama çizgiler. Ölçülendirme ve Kuralları. Ölçekler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Notlar
Ders için hazırlanan sunumlar (yayınlanmamış)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Teknik çizim yetenekleri gelişir. |
ÖÇ02 | Çok boyutlu düşünme yetisi kazanır. |
ÖÇ03 | Cismin iç yüzeyini ve farklı boyutlarını görebilmeyi öğrenir. |
ÖÇ04 | Plan projelemeye bakış açısı kazanır. |
ÖÇ05 | Proje tasarımları için gerekli verileri araştırabilmeyi ve farklı disiplinlerle çalışabilmeyi kavrar. |
ÖÇ06 | Temel mühendislik bilgilerini tasarım esaslarıyla ilişkilendirebilmeyi öğrenir. |
ÖÇ07 | Konu ile ilgili güncel sorunlar ve gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Teknik resim temelleri, teknik resmin mühendislikteki önemi | Ders notların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Teknik resim araç, gereçleri. Çizgi çeşitleri, kullanım yerleri. | Ders notların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Standart yazı uygulaması, standart yazı ve çizgi | Ödev ve alıştırmalar, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Doğru parçasının eşit parçaya bölünmesi, geometrik çizimler. | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma |
5 | Basit geometrik şekilleri teknik resim kurallarına göre tanıma ve kavrama | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Ölçek ve ölçülendirme kavramları. | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
7 | Görünüş çıkarma ve uygulama yapılması. | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Görünüş çıkarma ve uygulama yapılması. | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Kesit alma ve uygulama | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Kesit alma ve uygulama | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Tam Kesit, Yarım Kesit çizimleri | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Kırılmış Kesit, Profil Kesit, Kademeli Kesit çizimleri | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Basit cisimlerin pers-pektifinden iki boyutlu (ön, yan ve üst) görünüş resimlerini tanıma ve kavrama | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Anlatım |
15 | Görünüş resimlerinden basit ve karmaşık cisimlerin perspektifini kavrama | Ödev ve alıştırmalar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |