Genel Bilgi
Kod | ZMS312 |
Ad | Gönüllülük Çalışmaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DERYA ÖNDER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DERYA ÖNDER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek; insani, sosyal, ekonomik problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani sosyal kültürel ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşamı, göç afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünülürlüğü ve farkındalığı arttırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dahilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Yönetim ve organizasyon kavramları; gönüllülük kavramı ve gönüllü yönetimi temel gönüllülük alanları(afet ve acil durum, çevre, eğitim ve kültür, spor, sağlık ve sosyal hizmetler); gönüllü çalışmalarla ilgili proje geliştirme ve sahada gönüllü çalışmalara katılım, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında (STK) gönüllü çalışmalara katılı; toplumda risk grupları ve gönüllülük; göçmenler ve gönüllülük
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Gönüllülük (İnal Aydınoğlu)
Notlar
İlgili Sivil Toplum Kuruluşları Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çalışmak istedikleri toplumsal sorun alanıyla ilişkili olarak tasarladıkları sosyal sorumluluk projesini gerçekleştirir |
ÖÇ02 | Gerçekleştirdikleri proje içinde farklı sosyal çevrelerle ilişkileri geliştirir |
ÖÇ03 | Sorunlarının çözümüne yönelik birlikte çalıştıkları farklı sosyo-ekonomik yapılardan gelen birey ve gruplarla eşitlikçi ilişkiler geliştirebilir |
ÖÇ04 | Gerçekleştirdikleri proje süresince üniversitenin araştırma merkezleri, öğrenci kulüpleri ve/veya ilgili sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte hareket etmeyi deneyimler |
ÖÇ05 | Gerçekleştirdikleri projeyle ilgili olarak edindikleri deneyimleri ve ulaştıkları çıktıları değerlendirebilir ve sunabilir |
ÖÇ06 | Farklı sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarını takip etmek ve hak temelli gönüllü çalışmalar içinde olmakla ilgili motivasyonları gelişir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yönetim ve organizasyon kavramları; gönüllülük kavramı ve gönüllü yönetimi | İlgili ders notları ve diğer kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Temel gönüllülük alanları(afet ve acil durum, çevre, eğitim ve kültür, spor, sağlık ve sosyal hizmetler) | İlgili ders notları ve diğer kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Gönüllü çalışmalarda etik, ahlaki, dini, geleneksel değerler ve ilkeler | İlgili ders notları ve diğer kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Gönüllü çalışmalarla ilgili proje geliştirme | İlgili proje konularını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Sahada gönüllü çalışma projesini uygulama 1.hafta | Proje konusunda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Sahada gönüllü çalışma projesini uygulama 2.hafta | Proje konusunda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Sahada gönüllü çalışma projesini uygulama 3.hafta | Proje konusunda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sahada gönüllü çalışma projesini uygulama 4.hafta | Proje konusunda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Sahada gönüllü çalışma projesini uygulama 5.hafta | Proje konusunda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Sahada gönüllü çalışma projesini uygulama 6.hafta | Proje konusunda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Sahada gönüllü çalışma projesini uygulama 7.hafta | Proje konusunda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Sahada gönüllü çalışma projesini uygulama 8.hafta | Proje konusunda çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Gönüllülük projelerinin sunumu -1 | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Gönüllülük projelerinin sunumu -2 | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |