Genel Bilgi
| Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
| İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi | |
| Kod | ISY220 |
| Ad | İşletme Yönetimi |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. GANİME TUĞBA ERCOŞKUN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Dr. GANİME TUĞBA ERCOŞKUN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İşletme yapıları hakkında genel bir fikir sahibi olmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İşletme türleri, işletme çevresi, üretim faktörleri, girişimcilik, liderlik, çağdaş işletme konuları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- Bektaş , M. , Tengilimoğlu ,D., Atilla E. A., İşletme Yönetimi, Yayınevi: Seçkin Yayıncılık - İşletme Yönetimi Dizisi,2018. 2- Yılmaz, Ö., İşletme Yönetimi 1 - 2, Yayınevi: Detay Yayıncılık,2012.
Notlar
1- Orhan Küçük, İşletme Bilgisi ve Yönetimi, Seçkin Yayıncılık,2022. 2- Dinçer, Ö. , Fidan Y., İşletme Yönetimi, Alfa Yayınları - Ders Kitapları, 2016.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | İşletme türlerini tanımlar. |
| ÖÇ02 | İşletme amaç ve İşletme çeşitlerini sıralar. |
| ÖÇ03 | İş yeri kuruluş işlemlerini yürütür. |
| ÖÇ04 | Mesleği ile ilgili iş süreçlerini, girişimcilik faaliyetlerini uygular. |
| ÖÇ05 | Çalışma disiplinini sağlar. |
| ÖÇ06 | Yönetici, liderlik, motivasyon vb konularda uygulama yapar. |
| ÖÇ07 | İş süreçlerindeki sorunlara çözüm önerileri getirir. |
| ÖÇ08 | İşletmelerin kuruluş çalışmaları, kuruluş yerinin seçimini ve işletmenin kapasitesinin belirlenmesi gibi konularda gerekçe sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramları açıklar. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanındaki temel kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin problem çözümlerinde ilgili bilim dallarını kullanarak farklı yöntem ve teknikleri açıklar. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutmanın günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerindeki karşılaşılabilecek arıza durumlarında çözüm önerilerinde bulunur. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma meslekleri ve bu mesleklerin uygulamalarında, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma mesleğinin gereksinimlerine uygun araç ve gereçleri, uygulamalı teknik eğitim alarak kullanır. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin projelerini, teknik çizim kurallarına uygun şekilde çizer. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma sistemlerinin geliştirilmesi için laboratuvarı uygun ve etkin bir şekilde kullanıp, elde edilen verilerin sunumunu ve yorumunu yapar. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme-soğutma elektriği ve kumanda devrelerinde yeni yöntem ve teknikleri uygular. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İklimlendirme ve soğutma alanları ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, teknolojik ve akademik gelişmeleri sürekli izler ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla, uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 5 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iklimlendirme ve soğutma alanlarındaki gelişmeleri izleyebilecek ve mesleki iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | 1 |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve teknik çizimler hazırlayarak, iklimlendirme ve soğutma malzeme sağlayıcıları ve uygulayıcılarıyla iletişim kurar. | 4 |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 4 |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | İşletmecilik temel kavramları | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | İşletmelerin özellikleri | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | İşletmelerin amaçları | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | İşletme kavramı ve gelişimi | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | İşletmelerin sınıflandırılması | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Rekabet koşulları açısından işletme tipleri- piyasa çeşitleri | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Üretim faktörleri | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Sınav dokümanlarına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Durum analiz, stratejik plan, misyon ve vizyon kavramları | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Üretim ve özellikleri | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Üretim sistemlerinin sınıflandırılması | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Girişimcilik kavramı ve ortaya çıkışı | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Girişimcilerin özellikleri | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Girişimciliğin önemi | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Organizasyonlarda çevreye uyum ve değişimle ilgili yaklaşımlar | Ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav dokümanlarına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav dokümanlarına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 20 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||