Genel Bilgi
| Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Makine | |
| Kod | MKN138 |
| Ad | Temel İmalat İşlemleri II |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 4-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Mert KARALAR |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Mert KARALAR
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, kaynak yöntemlerinin temel mantığını, kaynak yöntemlerinin birbirlerinden farklarını, kaynak hatalarının nasıl tespit edileceğini, ve bu sorunların nasıl giderileceğini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Kaynak işleminin temel prensipleri. Oksi-asetilen kaynağı. Ark kaynaklarının temel mekanizması. Gaz altı ve toz altı kaynakları. Rezistans kaynakları. Kaynak hataları ve alınabilecek önlemler.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Mert Karalar, Temel İmalat İşlemleri-II Ders Notları; 2020.
Notlar
Groover MP. Groover's Principles of Modern Manufacturing : Materials Processes and Systems. Global edition SI version; 6th ed. Singapore: John Wiley & Sons; 2017.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Kaynak yöntemlerinin temel özellikleri ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur. |
| ÖÇ02 | Kaynak yöntemlerinin birbirlerine göre farklılıklarını ayırt edebilir. |
| ÖÇ03 | Kaynak yöntemlerinin maliyetleri hakkında fikir sahibi olur. |
| ÖÇ04 | Kaynak yöntemlerini kalite açısından kıyaslayabilir. |
| ÖÇ05 | Üretilecek ürüne göre uygun kaynak yöntemini seçebilir. |
| ÖÇ06 | Kaynak esnasında yapılabilecek hataları ve bunlardan nasıl kaçınabileceğini öğrenir. |
| ÖÇ07 | Kaynak süreçleri ile ilgili sebep-sonuç ilişkisi kurabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve makine alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
| PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine resim çizim ve tasarım kurallarını öğrenir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | 2 |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC ) için gerekli programları yazar. | |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine teknikeri olarak kendi alanında(CAD-CAM-CNC), çağın getirdiği yenilikleri takip eder. | 2 |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini bilir. | 5 |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İmalat için uygun malzemeyi seçer. | 3 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş parçaları için uygun kesici takım parametrelerini seçer. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanında temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak kullanır | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine alanında bilim ve teknolojideki yenilikleri öğrenmiş olduğu yabancı dil ile takip ederek kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Makine Programı ile ilgili çalışmalarda edindiği bilgi ve becerileri meslek eteği konusundaki farkındalıkla uygular. | 2 |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde alanı ile ilgili süreci/ süreçleri planlama becerisine sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Kaynağın Temelleri 1 | Ders bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Kaynağın Temelleri 2 | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 3 | Kaynağın Temelleri 3 | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Oksi-asetilen Kaynağı 1 | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | Oksi-asetilen Kaynağı 2 | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
| 6 | Korumalı Ark Kaynağı | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Kaynak Hataları | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Gazaltı Ark Kaynağı | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
| 10 | Gazaltı Ark Kaynağı | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 11 | Gazaltı Ark Kaynağı | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | Tozaltı Ark Kaynağı | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
| 13 | Tozaltı Ark Kaynağı | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
| 14 | Rezistans Kaynağı 1 | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 15 | Rezistans Kaynağı 2 | Önceki hafta konularının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 20 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||