Genel Bilgi
Kod | ZFS106 |
Ad | Fotografi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BÜLENT SEVİM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA ÜNLÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Fotoğrafı temel bir anlatım aracı olarak kullanabilmek amacı ile, Temel Fotoğraf kavramlarının ve estetik kavramların öğrenilmesi. Dijital Siyah/Beyaz, renkli tekniklerle stüdyoda kurgu ve stil-life fotoğraf kompozisyon uygulamalarının yapılarak öğrencinin eğitilmesidir.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin, fotoğraf tarihiyle beraber güncel fotoğraf tekniklerinin temel prensiplerini kavraması amaçlanmaktadır. Siyah-Beyaz, karanlık oda tekniklerinin yanında, çekim tekniklerini de içine alarak, öğrencilerin konvansiyonel ve dijital fotoğrafın doğasını, fotoğrafın estetiğini ve kurgu fotoğraf mantığını benimsemesi hedef olarak belirlenmiştir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fotoğraf tarihini ve gelişim sürecini karşılaştırabilir. |
ÖÇ02 | Fotoğraf makinesi tiplerini ve özelliklerini sınıflandırabilir. |
ÖÇ03 | Objektif tiplerini ve etkilerini, hedeflenen amaca göre kullanabilir. |
ÖÇ04 | Alan derinliği ve hız-hareket etkisini uygulayabilir. |
ÖÇ05 | Farklı ışık koşullarını karşılaştırarak, ışık farklılıklarından doğan sorunları çözebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir | 1 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgilendirme. | Ders notu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Fotoğrafın tarihsel gelişimi. | Ders notu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Fotoğraf makinasının tanıtımı ve makine tipleri. | Ders notu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Diyafram ve enstantanenin anlatılması . | Ders notu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Objektiflerin ayrıntılı olarak tanıtılması. | Ders notu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Fotoğrafta ışık konusunun anlatılması. | Ders notu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Renkli fotoğraf çekim tekniklerinin kuramsal anlatımı. | Ders notu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Ders notu okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Örnek fotoğraf çekimleri yapılması(hoca tarafından) | Ders notu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Fotoğrafta kadraj ve 3/1 kuralının örneklerle anlatılması. | Ders notu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Diyafram ve enstantane öncelikli fotoğraf örneklerinin gösterilmesi.. | Ders notu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Karanlık oda çalışmalarının uygulamalı olarak anlatılması. | Ders notu okuma | |
13 | Öğrencilerin tab ettikleri fotoğrafların değerlendirilmesi. | Ders notu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Öğrencilerin çektikleri fotoğrafların değerlendirilmesi. | Ders notu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dönem Sonu Değerlendirme | Ders notu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | Ders notu okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Ders notu okuma |