Genel Bilgi
Kod | ZTP313 |
Ad | Hayvan Sağlığı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN TORUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OSMAN TORUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tür bazında ulusal ve işletme ölçeğinde hayvan sağlığı ve hastalıkları ile barınak hijyeni konusunda katkı getirebilecek temel bilgi donanımını kazanır.
Dersin İçeriği
Hayvancılık işletmelerinde verimliliğe etkili olan hastalıkların neden olduğu faktörler, hijyen uygulamaları, hastalıklarla ilgili yönetmelikler, ulusal ve uluslararası hastalık örgütleri, önemli hayvan hastalıkları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ilgili literatür
Notlar
uygulama
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hayvan sağlığı hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ02 | Hayvan sağlığı ile ilgili örgüt ve yasalar hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ03 | Hastalık ve tanımı hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ04 | Muayene yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ05 | Hastalık nedenleri hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ06 | Sporadik hastalıklar hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ07 | Endemik hastalıklar hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ08 | Bulaşıcı salgın hastalıklar hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ09 | Bulaşıcı salgın hastalıklardan korunma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ10 | Mikroorganizma kaynakları ve bulaşma yolları hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ11 | İlk yardım hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ12 | Aşılama hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ13 | Brucella hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ14 | Mastitis hakkında bilgi sahibi olma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hayvan sağlığına giriş | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hayvan sağlığı ile ilgili örgüt ve yasalar | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Hastalık ve tanımı | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Muayene yöntemleri | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Hastalık nedenleri | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sporadik hastalıklar | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Endemik hastalıklar | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bulaşıcı salgın hastalıklar | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Bulaşıcı salgın hastalıklardan korunma yöntemleri | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Mikroorganizma kaynakları ve bulaşma yolları | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İlk yardım | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Aşılama | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Brucella | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Mastitis | Ders notları ve internet kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |