ZTP305 Büyükbaş Hayvan Yetiştirme

3 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZTP305
Ad Büyükbaş Hayvan Yetiştirme
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SERAP GÖNCÜ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SERAP GÖNCÜ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Zootekni bölümü lisans öğrencilerinin, büyükbaş hayvan yetiştiriciliğinde süt sığırcılığı, sığır besiciliğine mevcut yetiştrime sistemleri, sığır barınakları, sığır ırkları , dış yapı özellikleri ve kültür ve yerli sığır ırkları ile sütün oluşumu, süt üretimi, süt kalitesi, süt verim ve miktarını etkileyen faktörler ile pratik yetiştirme işlerine ait bilgileri bugünkü yetiştiricilik sistemlerinde kullanarak Türkiye tarımın geleceğinde önemli yer alan sığır yetiştiriciliği yapan işletmelerde uygulamalarına olanak sağlar.

Dersin İçeriği

Büyükbaş hayvan yetiştiriciliği mevcut yetiştirme sistemleri, sığır barınakları, sığır ırkları , dış yapı özellikleri ve kültür ve yerli sığır ırkları ile süt üretimi, süt kalitesi, süt verim ve miktarını etkileyen faktörleri kullanarak pratik yetiştirme ile üretime katkı sağlarlar.

Dersin Ön Koşulu

Hayvancılıkla bir şekilde ilgili olmak

Kaynaklar

GÖNCÜ S.2021. SIĞIRCILIK. Akademisyen, Ankara, 2020 GÖNCÜ S. 2018. Sığır davranışları ve sürü yönetimi, Akademsiyen, Ankara, 2018

Notlar

GÖNCÜ S.2021. SIĞIRCILIK. Akademisyen, Ankara, 2020


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dünyada ve Türkiye de yetiştirilen önemli süt sığırı ırklarını tanır
ÖÇ02 Öğrenciler zoolojik sistemde sığırların yeri hakkında bilgilendirilir.
ÖÇ03 Süt sığırı ırklarının morfolojik ve fizyolojik karakterlerini bilir
ÖÇ04 Sürü kompozisyonu ve bölme gereksinmeleirni hesaplar
ÖÇ05 Sığırlarda üreme, döl verimi, süt ve et verimi konularını bilir.
ÖÇ06 Öğrenciler süt üretim işletmeleri hakkında bilgilendirilir.
ÖÇ07 Öğrenciler sürü projeksiyonu hakkında bilgilendirilir.
ÖÇ08 Öğrenciler laktasyon verimini hesaplama yöntemlerini öğrenir.
ÖÇ09 Hayvan ıslahı, yetiştirme sistemleri ve seleksiyonu bilir.
ÖÇ10 Sürü sağlık koruma uygulamalarını bilir
ÖÇ11 Süt sığırı yetiştiriciliği sistemlerini, süt verimi ve süt kalitesini bilir
ÖÇ12 Dişten yaş tayini göğüs çevresinden canlı ağırlık tahmini yapar
ÖÇ13 buzağı büyütme ve düve yetiştirme işlerini bilir
ÖÇ14 Sığır besiciliği, et tipi sığır ve kondüsyon puanlaması ile besi hayvanı seçimi, besi sonu tespiti konularında bilgi sahibi olur
ÖÇ15 sığır yetiştiriciliği uygulama konularını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sığır yetiştiriciliğinin önemi Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dünya’da ve Türkiye’de yetiştirilen önemli sığır ırkları, Sığırcılık işletmeleri Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Sığırlarda meme dokusunun gelişimi, Memenin anatomi ve fizyolojisi Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Sütün oluşum mekanizması ve laktasyon Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Süt verim miktarını ve kompozisyonunu etkileyen faktörler Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Sığırlarda üreme Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Sığırlarda üreme etkinliği Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sığırcılıkta kayıt tutma ve değerlendirme Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Buzağı ve düve yetiştirme Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Sağım ve sağım kuralları, Yüksek kaliteli süt üretimi Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Sığırlarda sağlık koruma Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Barınaklar ve sağım sistemleri Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Et sığırı yetiştiriciliği ve sığırlardan et üretim teknikleri 1 Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Et sığırı yetiştiriciliği ve sığırlardan et üretim teknikleri Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 12:08