GZT307 İNGİLİZCE OKUMA PRATİKLERİ

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZT307
Ad İNGİLİZCE OKUMA PRATİKLERİ
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Zeynep ÖZARSLAN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. GÜLDEN TÜM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin Avrupa birliği Yabancı dil B1 düzeyindeki İngilizce metinleri okuyup anlayabilir ve yorumlayabilir hale getirmek bunun yanısıra düşünme ve okuma becerilerinin gelişmesine katkı sağlamak

Dersin İçeriği

Çeşitli İngilizce metinlerin okunarak anlaşılması, yeni sözcük ve kavramların öğrenilmesi, fikir yürütülüp tartışılması, öğrencinin kendi deneyimleriyle sentezleyerek metinlere eleştirel açıdan yaklaşılması, .

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notu

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Metinlerdeki yeni kelimeleri bağlamı içerisinde kavrar ve öğrenir.
ÖÇ02 B1 (ABirliği CFR) düzeydeki metinleri okuyup, anlar,
ÖÇ03 Okuduğu metinler üzerinde fikir yürütüp tartışabilir.
ÖÇ04 Kendi deneyimleriyle sentezleyerek metinlere eleştirel açıdan yaklaşabilir
ÖÇ05 Okumuş olduğu metinlerden yola çıkarak kendi fikir ve yorumlarını da ekleyerek yazılı metinlerini geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir 1
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır 1
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır 1
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği, amaçları ve materyalleri ile bilgi verilir. CÜBIS üzerinden Ders akış planının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Yabancı dilde etkin okuma tekniklerinin tanıtılması beyin fırtınası , düz anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Okuma parçasındaki ana düşünceler ve destekleyici fikirleri ayırt etme. okuma ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Yeni kelimeleri ve deyimlerin İngilizce söz dağarcığına katılması sözlük çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Okuma parçası ile ilgili çıkarım yapabilme okuma ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Mind mapping of a text zihin haritası çıkarma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Zihin haritasını kullanarak bir metini sözlü veya yazılı özetleme özet yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Distinguishing reading purposes according to different text types farklı okuma metinleri bulma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Bir metinde yer alan gerçek ve fikirleri ayırt etme okuma ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Çalışılan okuma becerilerini kullanarak haber metinlerini okuma ve yorum yapma I haber metinleri bulma ve yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Çalışılan okuma becerilerini kullanarak haber metinlerini okuma ve yorum yapma II haber metinleri bulma ve yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Eleştirel okuma I okuma ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Eleştirel okuma II okuma ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Çevrimiçi metin açıklama Çevrimiçi yorum yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 12:40